Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDestiny 2 otrzymuje wersję próbną, a kontrowersje wokół naliczania doświadczenia narastają [WIDEO]

Cursian wtorek, 28 listopada 2017, 9:11 News

Bungie rozwiązuje jeden problem, gracze zauważają kolejny.

Zacznijmy od tego, co zapewne zainteresuje większość z Was. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji przetestować drugiej części Destiny, to od dzisiaj (niezależnie od preferowanej platformy), będziecie mogli zrobić to za darmo dzięki wersji demonstracyjnej. Próbka pozwoli sprawdzić fragment kampanii, zaliczyć kilka misji pobocznych w Europejskiej Martwej Strefie i na Tytanie, a także zmierzyć się z innymi Strażnikami w trybach PvP. Wszystkie postępy zostaną zachowane i przeniesione do pełnej wersji, o ile zdecydujecie się ją zakupić.

Czas przejść do mniej rozkosznych wieści. Od kilku dni nie milkną kontrowersje wokół naliczania punktów doświadczenia i związanego z tym domniemanego "zachęcania" do mikrotransakcji. Zaczęło się od zamieszczonego na Reddicie wpisu, którego autor zauważył niepokojące symptomy w zakresie naliczania PD po osiągnięciu maksymalnego (20.) poziomu. Jego śledztwo wykazało, że o ile przy normalnej grze nie dzieje się nic nadzwyczajnego, to w trackie intensywnych sesji, np. przy próbach "farmienia" publicznych wydarzeń, gracze zdobywali nawet o 96% "expa" mniej, niż powinni. W tym miejscu wypada wyjaśnić, że po wbiciu 20. poziomu PD pozwalają odblokowywać jasne engramy, czyli skrzynki z losowymi przedmiotami. Szczególnie kontrowersyjny wydaje się fakt, że można je kupić także za prawdziwe pieniądze.

Bungie zareagowało bardzo szybko, przyznając, że system adaptowanego naliczania PD istnieje i ma za zadanie ograniczyć "power leveling", jednak nie działa poprawnie i zostanie wyłączony. Tak też się stało. Problem w tym, że inny gracz zauważył, iż jednocześnie podwojono liczbę doświadczenia, jakie należy zdobyć do odblokowania engramu, z 80 000 do 160 000. Informacja ta znalazła potwierdzenie w oficjalnym wpisie na Twitterze.

API Destiny 2 musi zostać dostosowane, by odzwierciedlało wprowadzone do gry zmiany w zdobywanych PD. Pracujemy nad aktualizacją API, która usunie rozbieżność. Prawidłowa wartość pozwalająca zdobyć dodatkowy poziom to 160 000 PD.

Oznacza to, że jedną ręką Bungie ułatwiło życie hardkorowcom, przyspieszając zdobywanie doświadczenia, drugą zaś odebrało prezent, zwiększając wymaganą wartość. Pozostaje mieć nadzieję, że zapowiedziana na grudzień obszerna łatka, która ma poprawić między innymi system ekonomii, zdoła wreszcie zaprowadzić do gry nieco ładu i stabilizacji.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 30 listopada 2017, 19:56   Wojtas1984
Oooo dzięki :)
Aplikacja battle.net to jednak dla mnie nowość heh ;)
czwartek, 30 listopada 2017, 18:45   Avenien
@Wojtas1984 po prostu wchodzisz w aplikacje battle.net i po wejściu na ikonę Destiny masz opcje instalacji.
środa, 29 listopada 2017, 18:16   Wojtas1984
Witam, orientuje się ktoś, gdzie można pobrać to grywalne demo?
środa, 29 listopada 2017, 9:49   Avenien
Gdyby faktycznie pokazywało, że dostajesz mniej expa to byłoby do zniesienia. Taki system można jakoś wytłumaczyć i ma to pewien sens, wymusza różnorodność. Ale gdy gra podaje ci, że zdobyłeś 17000 expa a zapisuje Ci tylko 600 to jest już jednak spory wałek. Źródło: https:www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/7eyt90/here_is_what_is_really_going_on_with_xp_in/?st=jakstfs5&sh=635788cf
wtorek, 28 listopada 2017, 22:44   McGrave
Podstawowym problememe jest że nie było nigdzie informacji że dostajesz mniej exp a ludzie przecież kupowali boostery. To najpewniej była celowa strategia aby nie zniechęcać ludzi ale równocześnie skłaniać do zakupu boxów (normalnie później dostajesz takie nagrody właśnie za zdobywane doświadczenie więc koniecznie chcieli to spowolnić).
wtorek, 28 listopada 2017, 22:05   kolosmenus
@Nargin Nieprawda, expa dostajesz mniej za robienie w kółko public eventów, które są łatwe i szybkie do zrobienia. Za granie w kółko meczy PvP i robienie szturmu dostajesz coraz więcej expa.
wtorek, 28 listopada 2017, 21:39   Nargin
@noirmistig Chodzi o to, że w GW2 zawsze możesz pójść zrobić coś innego, jest milion rzeczy z których dostajesz expa, ale w przypadku Destiny expa dostajesz wogóle mniej, jak dużo grasz.
wtorek, 28 listopada 2017, 17:39   noirmistig
W GW2 jest taki system, który sprawia, że im częściej powtarzasz jakąś czynność, tym mniej expa za nią dostajesz. Jest to trochę bardziej skomplikowane, ale zniechęca do grindu. Tak mi się skojarzyło z informacją w poście. Mogło to nie być złe rozwiązanie, ale skoro Bungie od razu je usunęło to coś jest na rzeczy.
wtorek, 28 listopada 2017, 15:11   songogu
Orkczak ty chyba nie piszesz tego serio? Chcesz mi wmówić że ten system był dobry bo ludzie co grali mało mieli być zrownani z tymi co grali dużo?
wtorek, 28 listopada 2017, 14:33   Shaddon
Autorzy wcześniejszych postów zdają się wykazywać posuniętą do granic absurdu mentalność psa ogrodnika przedkładając przy tym interes korporacji nad swój własny, co jest tyleż zabawne, co groteskowe. Czy warto w tej sytuacji wspominać o generalnej zasadzie "będę grindować ile mi się podoba, bo to mój czas i moje pieniądze wsadzone w tę grę"? Activision Blizzard wolałby co prawda, żeby zamiast, o zgrozo, "grać w grę" sięgać co chwilę po portfel, ale zdaje się, że wy nic z tego nie macie, prawda?

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Bungie rozstaje się z Activision, zachowuje prawa do Destiny

News
czwartek, 10 stycznia 2019

bungie-rozstaje-sie-z-activision-zachowuje-prawa-do-destiny Firma ma świadomość, że niezależność nie będzie łatwa, ale wierzy, że to słuszna droga.

Komentarzy:
18

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To najbardziej rozbudowana aplikacja czatowa, jaką kiedykolwiek widziałem!

Komentarzy:
5

Mathias Karlson o tym, dlaczego premiera jego gry to moment, dla którego wszechświat został stworzony, o uczeniu się od konkurencji i o tym, że Ubisoft nie musi być polityczny.

Komentarzy:
7

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z