9
4.11.2017, 13:27Lektura na 2 minuty

World of Warcraft: Cały świat skalowany do poziomu, koniec serwerów PvP

W Azeroth naprawdę sporo się dzieje.


Paweł „Cursian” Raban

Gorączka po wczorajszym ogłoszeniu nowego dodatku i „waniliowych” serwerów powoli opada, więc czas przyjrzeć się innym nowinkom, które niedługo pojawią się w World of Warcraft.

Wraz z łatką 7.3.5 znane z Legionu skalowanie świata do poziomu aktualnie prowadzonej postaci zostanie wprowadzone na terenie całego świata gry. Oznacza to, że levelując kolejnego alta, nie będziecie musieli co pięć questów migrować do nowej lokacji, bo podbity wzrost doświadczenia i bonusy z heirloomów sprawiały, że dłuższe pozostawanie w jednej ze starszych stref bardzo szybko traciło jakikolwiek sens. Rzecz jasna nie będzie też tak, że osiągając 100. poziom nadal będziecie mogli levelować w Durotarze. Każda strefa będzie narzucała pewien limit, najpewniej ok. 20-poziomowy, do którego będzie się skalowała. Co ważne, w przyszłości zmiany dotkną także dodatków: Outland z Burning Crusade i Northrend z Wrath of the Lich King pozwolą bawić się w zakresie 60-80 levelu, zaś Pandaria i Cataclysm ugoszczą postacie pomiędzy 80. a 90.

Nowy dodatek stawia na odgrzanie konfliktu pomiędzy Przymierzem i Hordą, a Blizzard uważa, że ustalone przed laty podziały mają się nijak do współczesnych realiów, zwłaszcza w temacie starć z innymi graczami pod gołym niebem. W rezultacie niebawem z gry na dobre znikną klasyczne serwery PvP. Zamiast nich każdy z graczy, niezależnie od jakikolwiek podziałów, będzie mógł samodzielnie zadecydować, czy chce brać udział w starciach z innymi awanturnikami, czy nie. Jeśli masz ochotę kogoś ubić, odpowiednio się oznaczasz i możesz ruszać na polowanie na innych śmiałków. Chcesz spokojnie levelować i nie martwić się gankerami? Odznaczasz się i masz święty spokój. By uniemożliwić nadmierne żonglowanie systemem, zmiany będzie można dokonać wyłącznie w jednej ze stolic. W zamian za to możesz być pewien, że jeśli naszła się ochota umoczyć topór w gnomiej jusze, nie będziesz miał problemów ze znalezieniem ofiary, bo gra będzie grupować podobnie myślące osoby z różnych serwerów, co pomoże zwłaszcza tam, gdzie dysproporcje między stronami konfliktu są drastyczne. Zmiany mają zostać wprowadzone w przyszłym roku wraz z premierą Battle for Azeroth.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze