7
24.05.2017, 10:03Lektura na 2 minuty

Valve zatrudniło twórców Kerbal Space Program

Developerzy odpowiedzialni za bestsellerowego kosmicznego sima znaleźli nowy dom.

Za wczesnodostępny hit (97% pozytywnych recenzji, metakrytyczna średnia na poziomie 88, ponad 1,7 mln sprzedanych egzemplarzy!), który ostatecznie ukazał się 27 kwietnia 2015, odpowiadał niewielki zespół o jakże twórczej nazwie Squad. Wygląda jednak na to, że twórcy Half-Life'a czy Portala połakomili się na odnoszących sukcesy developerów.

Meksykanie znaleźli zatrudnienie w nowej firmie przeszło pół roku temu. Jak powiedział podczas podcastu Game Dev Unchained projektant środowiska pracujący wcześniej dla giganta z Bellevue, niejaki Roger Lundeen:


[Valve] wciąż podkupuje ekipy modderów. Na przykład zespół, który odpowiada za Kerbal Space [Program] – wydaje mi się, że stało się to pięć, może sześć miesięcy temu. Dali pracę całej ekipie.


Lundeen nie powinien tytułować ekipy Squad "modderami" (wszak mówimy o zupełnie autorskim tytule), ale ekipa PCGamesN otrzymała od niego (jak i od przedstawiciela Valve) potwierdzenie, że faktycznie mowa o autorach KSP. Pamiętajmy zresztą, że pod koniec 2016 roku oficjalnie podano do wiadomości, że kluczowi projektanci tytułu opuścili byłego pracodawcę. Czym zajmują się twórcy Kerbal Space Program, powinniśmy dowiedzieć się wkrótce. Przynajmniej według przedstawiciela Valve.

Przypomnijmy, że w CDA 07/2015 nad grą pochylił się Krigore, który w swojej recenzji (zakończonej oceną 8+) chwalił liczbę elementów, z pomocą których da się konstruować wehikuły, scenariusze powstałe we współpracy z NASA, przyjemną komplikację rozgrywki oraz prężną społeczność. Jak konstatował:


To jedna z tych niezależnych perełek, gdzie pomysł i grywalność liczą się przede wszystkim, spychając technologiczne wodotryski na ostatni plan. Popatrzcie na wymagania sprzętowe – ta gra zajmuje śmieszne ilości miejsca i podejrzewam, że będzie działać nawet na komputerze, który dławi się pasjansem. Dajcie jej szansę – nie zawiedziecie się!



Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze