Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Half-Life 2 wkrótce grywalny na Oculusie i HTC Vive

Cross sobota, 13 maja 2017, 14:29 News
Half-Life 2
Half-Life 2

Modderzy przywrócili porzucony przez Valve kod, który odpowiada za obsługę VR-u w przygodach Gordona Freemana.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Half-Life 2 z pomocą modów trafia na urządzenia VR. Już w 2013 roku powstało HLVR, czyli modyfikacja wykorzystująca Rift DK1 oraz kontroler Razer Hydra w celu przeniesienia City 17 i okolic w wirtualną rzeczywistość. Niestety przez to, że Valve przestało aktualizować obsługę headsetów przez Source, w ostatnich latach HL2 stał się ciekawostką dostępną wyłącznie dla posiadaczy przestarzałych devkitów. Zaistniały stan rzeczy chce zmienić Source VR Mod Team, czyli ekipa, która opracowała metodę przeniesienia HLVR na współczesny sprzęt i dokonania paru aktualizacji oprogramowania.

Zespół zapowiada, że w nowej wersji moda (zatytułowanej po prostu Half-Life 2: VR) znajdą się zaawansowane oświetlenie HDR, interfejs przystosowany do potrzeb wirtualnej rzeczywistości, możliwość dostosowania metod poruszania się po świecie gry do własnej wygody oraz realistyczne interakcje z uzbrojeniem Gordona Freemana. Ten ostatni dodatek zapowiada się najciekawiej: gracze będą mogli przeładowywać broń ręcznie, pozbywając się pustego magazynka przed włożeniem kolejnych pocisków (w tym celu modderzy porzucili oryginalne wersji broni i przygotowali własne). Konkretnym aktualizacjom mają zostać też poddane tekstury, modele, mapy oraz efekty specjalne. 

Odnowiony kod obsługi VR, który Valve porzuciło lata temu, ma współpracować zarówno z API Oculusa, jak i SteamVR. Twórcy obiecują "natywne renderowanie obrazu stereo w DirectX 9" oraz "niską latencję HMD", dzięki czemu śledzenie kontrolerów ruchowych przez wyświetlacz powinno być niemal natychmiastowe. Co ciekawe, oprogramowanie ma być też kompatybilne z innymi grami oraz modyfikacjami opartymi na silniku Source. Czy za jakiś czas doczekamy się Portala 2 w wirtualnej rzeczywistości? Nie wiadomo – póki co twórcy potrzebują waszego wsparcia z HL2. By pomóc ich dziełu dostać się na Steama, wejdźcie pod ten adres i zagłosujcie na Greenlighcie. Mod ma być w zamierzeniu zupełnie darmowy, ale będzie wymagał Half-Life'a 2, Episode One oraz Episode Two w bibliotece Steam.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 15 maja 2017, 22:51   gimemoa
Nie martw się, mnie to do tej pory dziwi. Musiał być wtedy naprawdę jakiś nieurodzaj wśród tego typu gier, a jak to się mówi - na bezrybiu i rak ryba.
poniedziałek, 15 maja 2017, 22:44   gimemoa
Nie martw się, mnie to do tej pory dziwi. Musiał być wtedy naprawdę jakiś nieurodzaj wśród regon typu gier, a jak to się mówi - na bezrybiu i rak ryba.
niedziela, 14 maja 2017, 21:40   Tesu
@gimemoa
W takim razie dziwne, ze kiedy sie ukazal zostal przyjety zarowno przez branzowych recenzentow jak i graczy duzo lepiej niz reszta "zwyklych" shooterow.
niedziela, 14 maja 2017, 17:45   gimemoa
@zadymek To, że większość ludzi oceniała za dzieciaka, kiedy tolerowało się praktycznie każdą grę, a teraz ma do niej sentyment to jedna sprawa. Druga to taka, że HL nigdy nie był szczególnie dobry - ot zwykły shooter, z miałką fabułą, kiepskimi postaciami i jedynie czym się wyróżniającym na tle innych to gravity gunem.
niedziela, 14 maja 2017, 16:41   Jesion2001
@zadymek - Od kiedy średniaki mają średnią ocen powyżej 90?
niedziela, 14 maja 2017, 14:18   cali
"Modderzy przywrócili porzucony przez Valve kod, który odpowiada za obsługę VR-u w przygodach Gordona Freemana." - pierwsze wersje były pod Kinecta. Obsługę bez kontrolera, strzelając zaciskając ręce. Modderzy być może korzystają z tego kodu. Valve porzuciło pomysł przeniesienia gry na Kinecta. W praktyce nie było grywalne na tyle jak zamierzali.
sobota, 13 maja 2017, 23:42   Quel
Ale wiecie, ze to nie Valve zrobił tylko modderzy? Wiec nie wiem co ma robienie moda do HL2 do robienie HL3 przez Valve.
sobota, 13 maja 2017, 21:39   zadymek
So, ten średniak doczeka się portu na gogle VR? Zasadne zdaje się pytanie: po co? Grywalności to mu raczej nie podniesie...
sobota, 13 maja 2017, 18:52   TheFrediPL
Też nie rozumiałem fenomenu tej gry ale za to Portala to bym przytulił :D
sobota, 13 maja 2017, 18:41   pablo0307
@greedosk A no pewnie dlatego nie robią.

O autorze

Aleksander 'Cross' Borszowski
Aleksander 'Cross' Borszowski
redaktor cdaction.pl
Cyberdemon na końcu E4M2. Fundamentem jego moralności jest żelazna zasada wyrzekania się wynagrodzenia pod koniec questa.

Podobne newsy

Half-Life 2: Twórcy World War Z chcieli przygotować remaster, Valve odmówiło

News
środa, 22 maja 2019

half-life-2-tworcy-world-war-z-chcieli-przygotowac-remaster-valve-odmowilo „Jeśli będziemy chcieli to zrobić, zrobimy to sami”.

Komentarzy:
12

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Całe lata już minęły od ostatniej naprawdę dobrej gry single player z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Wygląda jednak na to, że znów się doczekaliśmy, a Fallen Order będzie jednym z ważniejszych tytułów tego roku. Przekonałem się o tym, przechodząc pokaźny jej fragment na specjalnym pokazie, jaki Electronic Arts zorganizowało w Los Angeles.

Komentarzy:
15

Myśl na dziś: W związku z obecnymi cenami warzyw wegetarianie wracają do jedzenia mięsa.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Myśl na dziś: Lepiej późno niż wcale!

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z