Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITProject Scorpio: Jest oficjalna prezentacja sprzętu! [WIDEO]

Allor czwartek, 6 kwietnia 2017, 16:23 News

A nie – jak dotychczas – jedynie obietnice Microsoftu.

O specyfikacji technicznej opowiada w poniższym filmiku redaktor serwisu Digital Foundry.

A oto porównanie Projektu Scorpio do obecnych na rynku konsol stacjonarnych:

Tegoroczny Xbox (bo premiera Scorpio została zapowiedziana na 4 kwartał 2017) jest tym, czym PS4 Pro dla zwykłej PS4 – ewolucją. Nie wykorzystuje nowszej architektury ani w przypadku CPU, ani GPU. Procesor (ośmiordzeniowy) pracuje wprawdzie z wyższym zegarem i został dodatkowo zoptymalizowany, ale to nadal rdzenie Jaguar, a nie Ryzen. Będzie więc szybszy niż w XBO czy PS4 Pro, ale na tle pecetów to nadal żółw.

Więcej należy się za to spodziewać po GPU. Nie jest to wprawdzie Vega, ale Microsoft ponoć bardzo mocno zmodyfikował rdzenie GCN, dodając sprzętową obsługę DX12. Brzmi to dość dziwnie, bo przecież Radeony w DX12 radzą sobie bardzo dobrze bez dodatkowych modyfikacji. Tyle że 6 TFLOPS to tyle, co mają GeForce'y GTX 1060 i Radeony RX 480, a te przecież do 4K się nie nadają. Z wideo wynika jednak, że Microsoft dokładnie sprawdził, co powoduje największe spadki wydajności, i to właśnie te elementy GPU zostały zmodyfikowane. Ponoć różnicę w wydajności liczy się często w dziesiątkach i setkach razy, a taka ForzaTech (demo technologiczne oparte na Forzy) faktycznie działa na Scorpio w 4K, wyglądając przy tym jak na wysokich ustawieniach na PC:


(Kliknij, by otworzyć oryginał w 4K)

Project Scorpio będzie też miał więcej pamięci – i to znacznie szybszej. Jednak z 12 GB GDDR5 aż 4 GB będą zarezerwowane dla systemu, więc dla twórców gier pozostanie 8 GB. To jednak i tak więcej niż u konkurencji, bo XBO rezerwuje na system 3 GB, a PS4 – 3,5 GB.

Dysk twardy to standard, nie ma ani słowa o SSD czy SSHD. Napęd optyczny to również nic nowego, w każdym razie w porównaniu do Xboksa One S.

W prezentacji wspomniane jest również audio: Xboksy będą bowiem kompatybilne z systemem Dolby Atmos, czyli 7.1 z dodatkową symulacją wysokości, którą uzyskuje się zarówno na fizycznych siedmiu głośnikach, jak i słuchawkach. Tyle że osiągnięto to bez modyfikacji sprzętu, więc dokładnie takie same możliwości jak Project Scorpio będą miały XBO i XBO S – a także Windows 10.

Efektem tego wszystkiego ma być możliwość uruchomienia gier z XBO w 4K – nawet jeśli na XBO działają w 900p. A nowe tytuły (Microsoft pokazywał Forzę) bez problemu osiągną 4K przy 60 fps-ach (we wspomnianej już Forzy oznacza to w dodatku pecetowy poziom detali ultra – i to przy wykorzystaniu 60-70% mocy obliczeniowej GPU).

Jeśli to wszystko się potwierdzi (do premiery – zapowiadanej na czwarty kwartał – jest jeszcze sporo czasu), granie w 4K faktycznie trafi pod strzechy!

Tylko pecetowców żal, bo Radeona dającego radę w 4K nadal nie ma, a GeForce GTX 1080 Ti kosztuje fortunę.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Microsoft, Xbox One X,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 8 kwietnia 2017, 10:38   cali
- Gracze PC - prawdziwa platforma do grania, Grafika ma znaczenie, Ceny za gry ceny 180 zł, Konsole nie mają racji bytu
- Gracze Konsol - Tylko gry i więcej nie trzeba, Grafika nie robi różnicy, Cena za gry 280 zł, jak ktoś gra to nie potrzebuje mocnego PC
- Kto utrzymuje branże gier jak nie konsolę ? To pewnie dlatego konsole mają taki wpływ na postęp, bo PC nie ma ograniczeń.
piątek, 7 kwietnia 2017, 23:48   linfanusr
Autora tego newsa ponosi chyba fantazja. Granie w 4K na konsoli? Błagam, trochę powagi. Sprawdź sobie specyfikacje GF'a, o którym piszesz, a następnie GPU w tej "konsoli 4K". Dramat.
piątek, 7 kwietnia 2017, 22:28   Ged24
No właśnie myśle jak ANdriu, imo każda konsola powinna miećkompatybilność wsteczną (troszke pomaga moda na remastery starych tytułów ale to też wyciaganie kasy z portfeli graczy)
piątek, 7 kwietnia 2017, 11:34   Andriu
Podoba mi się perspektywa tego Scorpio . Kupując scorpio ogarniam jedną Konsolą tytuł od X360 do one z wersja scorpio czyli większość tytułów które wcześniej chciałem zagrać ale nie mogłem . Dobrym ruchem Sonego było by wypuszczenie PS 5 z wsteczną kompatybilnością gier z PS 3 PS 4 pro do własnych PS 5 rozwiązało by to mój dylemat PS 3 czy PS 4 pro . Wtedy moja kolekcja Wyglądała by tak Pegazus , PS 2 PC Scorpio PS 5 . i zamiatam 95 % tytułów wartych mojej uwagi
czwartek, 6 kwietnia 2017, 22:23   AoS
I to powinien być prawowity nextgen a nie Xbone czy PS4 bo to był falstart spowodowany presją czasu i wojną konsol. Gdyby stara generacja się nie przeciągnęła 8 lat tylko trwała dajmy na to max 5 to wszystko poszłoby dobrze, ale przedobrzyli no to mają dwie konsole w jednej generacji.
czwartek, 6 kwietnia 2017, 22:16   Cyjanek
Mam nadzieję że konsole się wyciągną, będą droższe ale nareszcie będą lepsze od podstawowych PC
czwartek, 6 kwietnia 2017, 21:18   SolInvictus
Trzymam kciuki za powodzenie Scorpio i dobre exy na niego. Exy zwykle sa co najmniej niezle, a chetnie ogram je na piecu. Ciekaw jestem, czy pretekst 4K nie jest przygotowywaniem odbiorcow pod refreshe generacji w okresie jej trwania.
czwartek, 6 kwietnia 2017, 20:51   Neverbroken
Jedyna rzecz która mnie zachęca do grania na konsoli to exclusivy. Tutaj bez żadnego problemu pod względem jakości ilości wygrywa PS4. Zgadzam sie ze konkurencja dobrze wpływa na rynek, licze ze Xbox w najbliższym czasie troche nadrobi straty.
czwartek, 6 kwietnia 2017, 19:58   Scorpix
11 czerwca konferencja Microsoft na E3. Czekam z niecierpliwością.
czwartek, 6 kwietnia 2017, 19:54   Olaf
Odnoszę wrażenie że ta dyskusja idzie w złym kierunku, nagle pojawiły się tu argumenty typu: "tam jest niby taka dobra gra, ale w sumie ona nie jest taka dobra bo nie każdy lubi taki gatunek gier, a do nich w sumie najlepiej dokupić X, ale to też kosztuje więc...", zostańmy przy tym że sytuacja Microsoftu i Xboxa jest niezła/średnia ale mogło być znacznie lepiej, zapowiada się średnio ale w miarę stabilnie a Scorpio jest ich ostatnią dużą szansą w tej generacji i wtedy porozmawiajmy o exclusivach.

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Inside Xbox: Trochę Series X, trochę indyków i garść nowości [WIDEO]

News
środa, 8 kwietnia 2020

inside-xbox-troche-series-x-troche-indykow-i-garsc-nowosci-wideo Wśród tego wszystkiego znalazło się miejsce dla Hotline Miami Collection czy symulatora postapokaliptycznej farmy.

Komentarzy:
0

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z