DirectX 11 w drodze
Internetowe źródła donoszą, że na imprezie Gamefest 2008, która odbędzie się 22-23 lipca tego roku w Seattle, Microsoft zapowie nową wersję bibliotek DirectX.
Kolejna odsłona DX przyniesie oczywiście kolejną wersję shaderów (5.0), lecz także inne, nowe technologie, wśród których wymienia się Tesselation/Displacement i Multithreaded Rendering. Podobno nowe Compute Shaders umożliwić mają pełne wykorzystanie mocy obliczeniowej GPU z pominięciem API graficznego, co może przydać się np. do obliczeń związanych z fizyką. To faktycznie byłby postęp wart odnotowania.
Zapewne już niedługo pojawią się w sieci porównania z cyklu "znajdź 10 szczegółów rózniących screeny z DX10 i DX11". :)
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.