121
12.09.2011, 10:51Lektura na 1 minutę

Quantic Dream: "Na używanych kopiach Heavy Rain straciliśmy 10 milionów euro"

Powodem wprowadzenia kodów Online Pass, których aktywacja daje nabywcom nowych kopii gier pewne bonusy (m.in. dostęp do multi) jest rynek „używek”. Developerzy twierdzą, że ponoszą przez nie spore straty. Podobnie uważa studio Quantic Dream, które ponoć straciło na używanych kopiach Heavy Rain 10 milionów euro.


Piotrek66

Szef studia Quantic Dream, Guillaume de Fondaumiere, w wywiadzie dla serwisu GameIndustry stwierdził, że studio straciło kilka milionów euro na używanych kopiach ostatniej gry ekipy, Heavy Rain.

Jak mówi:


Powiedziałbym, że jednym z wyników recesji, szczególnie w przypadku wysokobudżetowych gier konsolowych, był wzrost rynku używanych kopii. I myślę, że to obecnie jeden z najważniejszych problemów w branży.


Jak dodaje:


Jednym z przykładów jest Heavy Rain – od dnia premiery sprzedaliśmy dwa miliony egzemplarzy, podczas gdy wiemy dzięki danym z Trofeów, że najprawdopodobniej grało w tę produkcję ponad trzy miliony osób. Oznacza to, że milion graczy grało w moją grę bez zapłacenia mi ani centa. Według moich obliczeń, z powodu rynku Quantic Dream straciło od 5 do 10 milionów euro.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze