Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077 – zapowiedź cdaction.pl

Papkin środa, 13 czerwca 2018, 11:54 Zapowiedź

Na pierwszy rzut oka to FPS.

Nie dajmy się jednak tej impresji zwieść. To raczej RPG z elementami shootera niż shooter z elementami RPG, o czym zaświadczają jednym głosem dziennikarze, którzy – zgodnie z przeciekami – za zamkniętymi drzwiami obcują teraz z targowym demem.

Rzecz toczy się w Ameryce roku 2077, w której władzę podzieliły między sobą megakorporacje, a ulice przejęły gangi. CP2077 zaprosi nas do kalifornijskiego Night City (poniekąd inspirowanego San Francisco i Los Angeles), założonej przez Richarda Nighta metropolii, która w założeniach miała stanowić wzór dla reszty Stanów, wyznaczając standardy nowoczesnego budownictwa i organizacji społecznej. „Założenia” zweryfikowała jednak śmierć biznesmena, zamordowanego przez przedstawicieli syndykatów, które natychmiast rzuciły się sobie do gardeł, rozpoczynając wojnę o kontrolę nad aglomeracją.


(Kliknij, aby powiększyć)

Dokładny rozmiar obszaru gry nie jest znany, choć Redzi odgrażają się, że zaproszą nas do „setek budynków i tysięcy pomieszczeń”. Wiadomo, że ma się on dzielić na sześć dzielnic, być w pełni otwarty (bez ekranów ładowania!) i nie skalować się do naszego poziomu doświadczenia. Z racji nowoczesnej, wielopiętrowej zabudowy, Night City powinno też punktować znacznie większą wertykalnością, niźli oferował Novigrad z przyległościami.

Po ulicach będziemy rozbijać się jako V, najemnik (bądź najemniczka), który właśnie otrzymał pierwsze poważne zlecenie. Postać stworzymy samodzielnie, przed rozpoczęciem zabawy wybierając płeć, własnoręcznie modelując fizys i nakreślając dotychczasową historię protagonisty, co znajdzie później odbicie w fabule (zresztą gra podpytuje nas o całkiem ciekawe kwestie, między innymi każąc wskazać „bohatera z dzieciństwa”). Przed wyruszeniem w drogę rozdzielimy też punkty między sześć podstawowych atrybutów – siłę, kondycję, inteligencję, rozeznanie w technologiach i cool. Czyli – jak czytamy w podręczniku do „Cyberpunku 2020”, papierowego systemu RPG, na którym bazują Redzi:

Ta cecha mierzy, jak dobrze postać radzi sobie ze stresem, naciskami, bólem fizycznym i/lub torturami. Określa gotowość do walki mimo otrzymania ran oraz szansę na użycie zdolności bojowej, będąc pod ostrzałem. Cool (CL) jest kluczowym współczynnikiem. Opisuje również, jak wielkim twardzielem wydaje się twój bohater.


Nie obierzemy natomiast klasy. Protagonista ma być rozpięty między trzema znanymi z podręczników archetypami – netrunnerem (ekspertem od hackowania i programowania), technie (technik-mechanik) oraz solo (płatny zabójca, mistrz w posługiwaniu się bronią palną). Pojawią się również zdolności podebrane innym, znanym z systemu Mike’a Pondsmitha profesjom (m.in. Rockerboyom, zbuntowanym, charyzmatycznym muzykom). Co ważne, obok klasycznych ikspeków, którymi gra ma nagradzać realizację zadań wątku głównego, za wykonywanie zleceń pobocznych otrzymamy punkty ulicznego szacunku (street cred), które otworzą nam dostęp do nowych questów i sprzedawców.


(Kliknij, aby powiększyć)

Cyberpunk 2077 w ogóle ma stronić od narzucania nam roli, pozwalając rozwijać postać nie tylko w oparciu o skille czy perki, lecz również modyfikacje ciała (w rodzaju pozwalających widzieć w ciemnościach cybernetycznych oczu czy wzmacniaczy odruchów nerwowych). Obok slotów na przedmioty pojawi się też miejsce na chipy. Dodatkowa elektronika pozwoli nam (między innymi) kontrolować robota pająka, który będzie podążał za V i pomagał mu (jej) podczas starć. Szczególnie przydatne wydają się umiejętności hackerskie. Night City jest połączone siecią terminali, a rozeznanie w omijaniu firewalli będzie o tyle kluczowe, że nieroztropne obchodzenie się z zabezpieczeniami może – bagatela – usmażyć nam mózg.

nne modyfikacje wpłyną na interfejs, np. dodając doń wskaźnik amunicji czy pozwalając nam na przybliżanie widoku i skanowanie pojazdów czy ludzi. Twórcy sygnalizują również, że skorzystamy z jakiegoś ekwiwalentu mikstur i pożywienia.

Co się zaś tyczy walki…

CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNEJ STRONIE

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 17 czerwca 2018, 22:51   Sakaki
@Maciejus92 "Więcej o grze przeczytacie w nadchodzącym wydaniu CD-Action, w którym swoimi wrażeniami z 45-minutowego dema podzieli się Allor."
sobota, 16 czerwca 2018, 13:23   JJJ111
DAJCIEEEEEEEE MIIII TOOO TU I TERAZ!!!!!!!!! ( słychać odgłosy mocnego tupania). A co do romansów, to w pełni się zgadzam z kolegą kondiq91. Tylko, że te karty nawet w Wieśku miały jakiś sens, bo w pewien sposób opisywały charakter bohatera. Tylko zawsze szkoda mi było tej biednej Trisski. :P No i oczywiście powodowało to kontrowersje, a jak wiemy świetnie się sprzedają. :P
piątek, 15 czerwca 2018, 13:16   asparagus
Co wy z tymi romansami...? Czyżby społeczność graczy zdominowali zakonnicy...?
kondiq91@ Karty z paniami do kolekcjonowania w "Wiedźminie 1" jak najbardziej ilustrowały pewien rys osobowości bohatera - oczywiście o ile w ten sposób bohaterem pograliśmy...
czwartek, 14 czerwca 2018, 19:24   Maciejus92
Straszne oburzenie pośród polskich graczy wywołał ten zwiastun :P btw, ciekawe czy grudniowa nagonka na CDPR przekłada się na to, że cda opisuje wrażenia z dema opierając się na artykułach innych portali, a nie relacji własnego dziennikarza :P
środa, 13 czerwca 2018, 20:39   kolosmenus
@Somi88 wszyscy wiemy że dziewczyny nie grają w gry
środa, 13 czerwca 2018, 19:07   kondiq91
Tak długo, jak romans w grze ma podłoże fabularne i przedstawia inną stronę naszego bohatera, tak długo będę bronił tej funkcji w grach. Co innego w przypadku takiego Wiedźmina 1, gdzie romanse nie miały żadnego sensu i zdobywaliśmy karty jako trofea. To było zupełnie nietrafione i nie powinno w tej formie trafić do gry.
środa, 13 czerwca 2018, 19:05   kondiq91
@lucjusz13 @Somi88 To może mi powiecie, że intymne sceny w filmach też służą temu co wspominacie, a nie podkreśleniu relacji między postaciami? Jak gry mają być traktowane jako poważna forma rozrywki, skoro traktuje się je zupełnie inaczej? W Grze o Tron nikt nie narzekał na sceny seksu, gdy James Bond lądował w łóżku z kobietami też się nikt nie przyczepiał, ale w grach to zaraz zło, ocenzurować. Poza tym, romansowanie w grach nie musi równać się seksowi. Może być to po prostu związek między bohaterami.
środa, 13 czerwca 2018, 18:08   Somi88
lucjusz13 albo czochrania bobra xD
środa, 13 czerwca 2018, 17:59   Maly007
Nie, nigdy nie było powiedziane, że Cyberpunk nie będzie RPG. Zawsze trzymali się tego, że to właśnie będzie rpeg
środa, 13 czerwca 2018, 17:57   Krax
YYY...a cd red nie mówił czasem że porzucił koncepcje cp jak rpg?

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
26

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z