Warframe: Studio zwalnia pracowników z działu wydawniczego
Kolejny tydzień i kolejne zwolnienia. Tym razem padło na studio odpowiedzialne za Warframe, Digital Extremes, a konkretnie jego dział wydawniczy.
W tym roku zwolnienia w naszej branży są jak niekończąca się opowieść. Tylko w ostatnich tygodniach z Ubisoftem pożegnało się przynajmniej 120 osób, tak samo jak część ekipy z Bungie. Na naszym podwórku również dochodzi do zwolnień, choćby w takim CD Projekcie, który opuściła ponad setka pracowników. Nic dziwnego zatem, że to właśnie tam niedawno powstał pierwszy polski związek zawodowy w branży gamedevowej, z którego założycielami miał okazję porozmawiać Grzegorz Burtan.
Tym razem zwolnienia dosięgły osoby związane z Wayfinderem, grą Airship Syndicate wydaną w sierpniu w ramach wczesnego dostępu przez Digital Extremes. Jak donosi Polygon, przynajmniej 20 osób mogło utracić pracę w wyniku restrukturyzacji. Miała ona dotyczyć przede wszystkim osób odpowiedzialnych za jego wydawanie. Wszystko to dzieje się niedługo po tym, jak dotychczasowy CEO Digital Extremes, James Schmalz, zrezygnował ze stanowiska na rzecz miejsca w radzie nadzorczej. Jego miejsce zajął będący wtedy CCO firmy Steve Sinclair, który przepracował w niej
Polygon odezwał się do reprezentanta firmy, który wyjaśnił, że firma musiała obciąć wydatki na zewnętrzne projekty.
Możemy potwierdzić, że podjęliśmy trudną decyzję o zaprzestaniu działalności naszego działu projektów zewnętrznych. Musieliśmy w rezultacie pożegnać się z licznym gronem ciężko pracujących i bardzo wartościowych członków drużyny.
Digital Extremes, odpowiedzialne za bardzo popularne Warframe, obecnie pracuje nad zapowiedzianym jeszcze w tamtym roku Soulframe. Nazwa nie bez powodu nawiązuje do poprzedniej produkcji studia, ponieważ ma z niej dużo czerpać. Nie ma to być jednak kontynuacja, a bardziej, jak to twórcy określali, siostrzany projekt w stosunku do Warframe. W sierpniu obecnego roku zaś twórcy przy okazji Gamescomu wypuścili trwający pół godziny fragment gameplayu. Zaprezentowano w nim między innymi walkę, niektóre z systemów w grze, a także jednego z bossów.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.