1
21.08.2025, 12:15Lektura na 4 minuty
Wideo

Twórcy Path of Exile 2 przechodzą sami siebie. Wkrótce otrzymamy gigantyczną aktualizację i darmowy weekend

Czyżby Grinding Gear Games chciało dać pstryczka w nos Blizzardowi? Spójrzcie tylko na grafikę promocyjną nowej aktualizacji Path of Exile 2. Toż to toczka w toczkę Spirytysta z Diablo 4: Vessel of Hatred. Przypadek?


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Fani Path of Exile 2 już od kilku dni spodziewali się aktualizacji z nową zawartością i, jak widać, mieli rację – Grinding Gear Games ujawniło ogromny patch 0.3.0. Zapowiada się zatem nie lada gratka nie tylko dla największych miłośników hack’n’slasha, ale także dla osób, które jeszcze nie sprawdzały wczesnego dostępu PoE 2 – wraz ze startem nowej ligi (29 sierpnia o 22:00) rozpocznie się również darmowy weekend.

Aktualizacja The Third Edict to przede wszystkim 4. akt, kontynuujący główną linię fabularną. Tym razem przeniesiemy się na archipelag Karui, znany jako Ngamakanui, gdzie naszym zadaniem będzie odnalezienie fragmentów legendarnej broni – jedynej szansy na pokonanie Bestii. Na graczy czeka również powrót do miasta Kingsmarch, doskonale znanego fanom pierwszej odsłony. Archipelag składa się z ośmiu wysp, z których każda kryje własne zagrożenia. Czeka tam ponad setka nowych rodzajów przeciwników oraz liczni bossowie. Co istotne, nowy rozdział jest nieliniowy – sami zdecydujemy, w jakiej kolejności przemierzymy wyspy.

Do tej pory gracze PoE 2 musieli dwukrotnie przechodzić kampanię, by uzyskać dostęp do endgame’u – co dla wielu z czasem stawało się nużące. Twórcy dobrze zdawali sobie z tego sprawę, dlatego w The Third Edict całkowicie zrezygnowano z tego wymogu. Zamiast ponownego rozgrywania trzech pierwszych aktów na poziomie Cruel otrzymamy wspomniany nowy akt oraz trzy dodatkowe miniakty.

Te krótsze historie obejmują łącznie 19 nowych lokacji i 12 bossów. Po ich ukończeniu postać powinna osiągnąć około 65. poziom, czyli próg idealny, by wejść w endgame. Warto jednak pamiętać, że miniakty to rozwiązanie przejściowe – w przyszłości zostaną zastąpione pełnoprawnymi rozdziałami. Materiały z obecnych miniaktów nie przepadną, lecz zostaną włączone do gry w innej formie.

Update 0.3.0 wprowadza pierwszą pełnoprawną ligę (tutejszy odpowiednik sezonów), a jej fundamentem będzie dobrze znany z pierwszej części mechanizm Abyss. Podczas eksploracji natrafimy na szczeliny w ziemi, które wysysają energię życiową z pobliskich potworów. Po ich wybiciu szczelina otworzy się, wypuszczając hordy tzw. „Abyssali”. Dopiero ich pokonanie pozwoli ją zamknąć. Z czasem aktywność ta nabiera tempa – pojawiają się trudniejsi przeciwnicy, cenniejsze nagrody, a ostatecznie nawet możliwość zejścia do samego wnętrza Otchłani.

Nagrodą za zamykanie szczelin są pradawne kości, które można osadzić w przedmiotach, nadając im specjalne, ukryte modyfikatory. Aby ujawnić ich moc, trzeba skorzystać z Well of Souls w drugim akcie, gdzie gracz otrzyma do wyboru jeden z trzech efektów. Co istotne, system działa również na Waystone’y, co otwiera nowe możliwości wzmacniania map w endgamie. Na końcu czekają też zupełnie nowi bossowie – w tym jeden z kategorii pinnacle, stworzony dla najbardziej wymagających graczy.

The Third Edict wprowadza także szereg zmian, które znacząco wpływają na rozgrywkę. Najbardziej widoczną nowością jest sprint – funkcja dostępna dla każdej klasy postaci, pozwalająca na szybkie poruszanie się lub ucieczkę przed potworami. Towarzyszy jej ryzyko, bo trafienie podczas biegu kończy się upadkiem. Mocno zmodyfikowano też Support Gemy: można teraz stosować wiele kopii tej samej zdolności wspierającej, a każdy poziom daje nowe efekty zmieniające styl gry. Wszystkie klasy otrzymały ulepszenia – dodano nowe umiejętności, 150 dodatkowych punktów w Drzewku Pasywnym i wzmocniono istniejące zdolności. Do tego dochodzą ulepszone wersje walut rzemieślniczych, nowe Omeny, zmienione działanie Esencji i znacznie bogatszy endgame z 25 mapami, nowymi wydarzeniami i 40 unikatowymi Lineage Support Gemami.

Drugim filarem aktualizacji jest usprawnienie handlu między graczami. Dzięki nowemu NPC – Ange – można wystawić przedmioty na sprzedaż, nie będąc zalogowanym. Kupujący nadal korzystają ze strony internetowej, ale po wyborze przedmiotu trafiają bezpośrednio do skrytki sprzedawcy, by sfinalizować transakcję. System działa w oparciu o Merchant Stash Taby, które gracze mogą bezpłatnie uzyskać, wymieniając posiadane Premium Stash Taby.


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów1125

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze