Twórcy Overwatcha tworzą związek zawodowy. Przyczyną zwolnienia i warunki pracy
Ekipa odpowiedzialna za pracę nad Overwatchem, znana w Blizzardzie jako Team 4, dołączyła do Communications Workers of America (CWA) w liczbie prawie 200 pracowników.
Overwatch Gamemakers Guild-CWA to nie pierwsza tego rodzaju organizacja w Blizzardzie. W lipcu zeszłego roku zrzeszyło się 500 twórców World of Warcraft – również pod egidą CWA, czyli największego w Stanach Zjednoczonych związku zawodowego osób pracujących w szeroko rozumianych mediach.
W wywiadzie dla Kotaku Simon Hedrick, pracownik działu QA w Activision Blizzard, tłumaczy, skąd narodził się pomysł na uzwiązkowienie.
Największym problemem były zwolnienia na początku 2024. Do tego czasu byłem zadowolony ze swojej pracy.
Przypomnijmy, że na początku 2024 Microsoft zwolnił prawie 2 tysiące osób, również z Activision Blizzard.
Inny pracownik działu QA w Blizzardzie, Foster Elmendorf, mówi także o pozostałych powodach powstania związku. Wspomina o nierówności płac, crunchu czy ograniczeniach pracy z domu. W komunikacie prasowym na stronie CWA Elmendorf wyraża optymistyczne spojrzenie na przyszłość.
Po długiej historii zwolnień, crunchu i złych warunków pracy na rynku gier wideo, ja i moi współpracownicy z radością dołączamy do prób zmiany tej branży na lepsze, na co czekamy od dawna.
Overwatch 2, choć mierzył się z ciężkim startem i falą niezadowolenia, w 2025 przeżywa renesans za sprawą między innymi trybu Stadionu, który obudził na nowo zainteresowanie graczy. Jess Castillo, kolejna pracowniczka działu QA w Activision Blizzard, twierdzi, że lepsze warunki pracy wpłyną pozytywnie na jakość gry.
Gdy mamy wsparcie i prosperujemy, możemy dostarczyć jak najlepsze doświadczenie naszym graczom, co jest przecież tym, co nas wszystkich połączyło.
CWA komunikuje, że ponad 2 600 pracowników firm Microsoftu z różnych branż utworzyło z nimi związek zawodowy. Prawie 500 osób dołączyło natomiast do United Videogame Workers-CWA, otwartego związku dla pracowników branży gier. Dzięki temu mogą oni wspólnie walczyć o ochronę przed zwolnieniami, podniesienie płac czy prawo do pracy zdalnej.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.