2.06.2023, 15:00Lektura na 2 minuty
Wideo

Total War: Pharaoh – Wywiad z twórcami i fragmenty gameplayu

Rozmowa z twórcami Total War: Pharaoh to spory pakiet informacji o grze. Przy okazji można zobaczyć wycinki gameplayu.

Wcześniej miałem okazję pisać o tym, że zwiastun Total War: Pharaoh jest niesamowitym dziełem sztuki, a skarabeusz to wspaniałe i zdyscyplinowane stworzenie. Teraz skupimy się na pierwszych fragmentach gameplayu udostępnionych przez Creative Assembly. Ponadto opublikowano długie wypowiedzi samych developerów.

Na samym początku jesteśmy proszeni o ponowne obejrzenie animacji z żukiem gnojowym. Osobiście znam to arcydzieło na pamięć, więc pozwoliłem sobie przewinąć trochę dalej. Prowadzący zapytał m.in. o to, czego można oczekiwać po najnowszej grze z serii Total War, a odpowiedzi udzielił Todor Nikolov, reżyser gry.

Nikolov zaznaczył, iż gracze będą mogli zanurzyć się w historycznych klimatach z okolic upadku cywilizacji brązu. Oznacza to m.in. że aby przetrwać, niezbędne będzie zawalczenie o władzę na odpowiednio wysokim poziomie. Total War: Pharaoh ma oferować graczom sporo wolności podczas ogrywania kampanii dla pojedynczego gracza, a wszechobecny kryzys i degradacja cywilizacji mają się przełożyć na odpowiednią dramaturgię.

Podczas kampanii gracze będą mogli podejmować ważne decyzje, które sprowadzą się chociażby do tego, jakich bogów zamierzają czcić oraz po której stronie konfliktu chcą się opowiedzieć. Co ciekawe, temat rosnącego kryzysu i ciężkich czasów został tu potraktowany bardzo poważnie, więc będzie to można zobaczyć również na mapie i różnego rodzaju wizualnych smaczkach. Początkowo świat wygląda ładnie i przyjemnie, a później wszystko staje się jakby mroczniejsze i pogrążone w rozpaczy.

Oczywiście same bitwy pozwolą na wykorzystywanie ewentualnej przewagi, która może wynikać np. z właściwości okolicznego terenu i lokalizacji naszych wojsk. Będą jeszcze dynamiczne zmiany pogody, które też nie pozostaną dla nas obojętne. Dobrym przykładem jest pojawienie się deszczu, który potęguję obecność błota, a to z kolei utrudnia życie naszych najcięższych jednostek. Zachęcam do zapoznania się z całym materiałem, ponieważ wszystko trwa ponad 40 minut i jest dużo komentarzy od twórców Total War: Pharaoh.


Czytaj dalej

Redaktor
Marcin Hołowacz

Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.

Profil
Wpisów375

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze