Titan Quest 2 jednak został opóźniony. Testerzy chwalą grę, jednak twórcy potrzebują więcej czasu na dopracowanie wczesnego dostępu
Tytani nie dotarli na czas, choć są już bardzo blisko.
Konkurencja Diablo 4, Last Epocha oraz Path of Exile 2 każe na siebie czekać coraz dłużej. Pierwsza data premiery została ujawniona kilka miesięcy po pierwszym zwiastunie i mieliśmy wrócić do mitologicznego hack’n’slasha jeszcze na przełomie 2024 i 2025. Developerzy z niemieckiego Grimlore Games, mający na swoim koncie m.in. Spellforce 3 zdecydowali się na wydanie gry we wczesnym dostępie na Steamie, co z jednej strony wydłuży czekanie na pełną wersję, ale z drugiej pozwoli ją rozwijać zgodnie z uwagami płynącymi od samych graczy – kilka miesięcy temu twórcy wystosowali nawet list z prośbą o zaangażowanie w proces powstawania Titan Questa 2.
Niestety wszystko wskazuje na wielki bałagan towarzyszący tworzeniu tytułu, bo na początku bieżącego roku do internetu wyciekła wewnętrzna kompilacja Titan Questa 2, której stan nie sugerował gotowości do rychłej premiery. W kolejnych tygodniach pokazano nowe specjalizacje i kontynuowano bardzo oszczędną kampanię informacyjną, natomiast w marcu ogłoszono zamknięte testy, które teraz dobiegły końca. W ramach sprawdzania tytułu wybrani gracze mogli ograć prolog wprowadzający do settingu i mechanizmów zabawy, jak również wybrać dwie specjalizacje i stanąć do walki z bossem. Według developerów nie było tak źle – 92% uczestników bawiło się dobrze, a 66% miało wcześniej do czynienia z serią lub uważa się za ekspertów od niej.
Dobre przyjęcie przez testerów to jedno, ale Titan Quest najwyraźniej potrzebuje jeszcze trochę czasu. Twórcy tłumaczą to trochę pretensjonalnie w nowym wpisie na Steamie:
Wcześniej ogłosiliśmy Titan Questa 2 na zimę 2024/2025 i nasz produkt był na dobrej drodze do premiery. Mimo tego bacznie monitorujemy rynek i zrozumieliśmy, że w tym okresie było sporo szumu związanego z innymi grami z tego gatunku, dlatego postanowiliśmy opóźnić debiut we wczesnym dostępie do lata. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli podzielić się dokładną datą.
Nie jest to wiadomość zła, bo więcej czasu to zawsze okazja do wprowadzenia dodatkowych poprawek i szlifów. Uwagi graczy już teraz pozwoliły usprawnić Titan Questa 2 w kilku obszarach; feeling walki będzie lepszy, a siekanie i rąbanie szybsze, balans zostanie poprawiony i developerzy poświęcą więcej czasu na optymalizację. To ostatnie przyda się w szczególności, ponieważ Titan Quest 2 powstaje na Unreal Enginie 5, który ma swoje wady.
Pozostaje trzymać kciuki. Titan Quest 2 zmierza na razie tylko na pecety.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.