1
6.12.2023, 10:00Lektura na 2 minuty

The Elder Scrolls V: Skyrim – Najnowszy patch psuje stare mody i dodaje nowe – płatne

Pomysł wprowadzenia płatnych modów do Skyrima został natychmiastowo ukrócony w 2015. A jak Bethesda podeszła do tematu ponad 8 lat później?

Bethesda jakoś nie może porzucić tematu płatnych modów. Pierwszą próbę podjęła w 2015 roku i skończyła się ona spektakularną porażką studia. Gwałtowny sprzeciw społeczności doprowadził do usunięcia tej opcji raptem kilka dni po jej wprowadzeniu. Jednak już 2 lata później, w 2017 roku, studio stworzyło Creation Club, w którym można było kupić fanowską zawartość za kredyty, które z kolei zdobywaliśmy… zgadliście, wydając prawdziwe pieniądze.

Od tamtego czasu Creation Club jakoś sobie radził w skyrimowej społeczności, która, co warto wspomnieć, wciąż jest niezwykle liczna (czego nie można powiedzieć o starfieldowej). Nieznaczna część modów była możliwa do kupienia, ale znaczna większość pozostawała darmowa dla wszystkich. Jednak wraz z ostatnią aktualizacją co nieco się pozmieniało w tym systemie.

Najnowszy patch wprowadza system Creations, stanowiący, jak mówi sama Bethesda, „ewolucję programu Creation Club”. Pozwala on twórcom na sprzedawanie swoich projektów pod warunkiem, że przejdą one weryfikację ze strony Bethesdy. Co ważne, nie każda zawartość wrzucana na platformę będzie płatna. Domyślnie wszystko, co udostępnimy, będzie darmowe. Dopiero po dołączeniu do Verified Creator Program będziemy mogli zacząć zarabiać na naszych projektach. 

Nie trzeba chyba wspominać, że ten pomysł również nie spotkał się z przesadnym entuzjazmem ze strony społeczności. Fani studia widzą tu wciąż powtarzający się trend, którego Bethesda nie chce porzucić od 2015 roku. Cóż, zobaczymy za jakiś czas, jak radzi sobie program Creations i wtedy będziemy mogli go ocenić.

Jednak nie jest to jedyna rzecz, która wzbudziła taki rwetes wśród fanów. Otóż wraz z wejściem nowego patcha w życie, okazało się, że stare mody po prostu przestają działać. Najpewniej aktualizacja zepsuła system Skyrim Script Extender, który stanowił bazę dla znacznej części modów. A skoro ta „podstawka” nie chce współpracować z najnowszą aktualizacją, to niestety kończy się to masowym wyświetlaniem komunikatów o błędach i po prostu niedziałającymi modami.

I tutaj szok, z tego również społeczność nie jest zadowolona, o czym świadczą m.in. zakładane wątki na steamowym forum. Cóż, Bethesda podpadła wczoraj graczom, i to podwójnie, także pozostaje nam teraz z zainteresowaniem obserwować reakcje studia na wprowadzone nowości. Pełny opis patcha znajdziecie TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza, siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Niezwykle irytuje go, gdy ktoś traktuje popkulturę jako treści niższego rzędu. Typ, który kłócił się z polonistką, że gry to też sztuka, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów139

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze