Specjaliści od remasterów chcieliby się zająć kultowym horrorem. Szef Nightdive Studios marzy o wznowieniu Eternal Darkness
Wyzwolenie z oków Gamecube'a nie jest jednak łatwe.
Ekipy Nightdive Studios chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. To nie tylko pasjonaci nieco starszych gier, lecz także specjaliści od ich odświeżania, którzy mają na koncie szereg współprac z id Software (remasterowali m.in. pierwsze odsłony serii Doom i Quake, a ostatnio również Heretica i Hexena) czy odzianie w nowe szaty Shadow Mana, The Thing oraz Powerslave Exhumed. Noga powinęła im się dotąd chyba tylko raz, przy okazji Blade Runnera. I pomyśleć, że wszystko zaczęło się od tego, iż późniejszy szef tego studia chciał po prostu zagrać w System Shocka 2 (którego, swoją drogą, też w tym roku w końcu wznowili)...
Jak widać determinacja jest w Nightdivie duża, a dla nas to tylko lepiej, gdy posłuchamy o planach i marzeniach człowieka stojącego na czele tej firmy. Stephen Kick kolejny raz otworzył się pod tym względem, tym razem dla redakcji ShackNews podczas tegorocznego Quakeconu. Tradycyjnie przypomniał, że najchętniej oddałby ponownie w ręce graczy No One Lives Forever (Ninho już kiedyś wyjaśniał na naszej stronie, czemu to tak trudne zadanie), ale jego lista jest podobno długa i nie zabrakło na niej pewnego kultowego horroru.
Eternal Darkness na swój sposób utknęło za murem GameCube'a / Nintendo przez cały ten czas. To coś, co osobiście bardzo chciałbym zobaczyć wznowione.
Z racji tego, że to faktycznie dość niszowy tytuł, dwa słowa wyjaśnienia. Eternal Darkness to wyjątkowo oryginalny horror action adventure z 2002 roku, za którym stało studio Silicon Knights, twórcy oryginalnego Blood Omen: Legacy of Kain. Tytuł zasłynął szeregiem przebiegłych sztuczek mających udawać, że sam pogrywa sobie z graczem: udawał np. że przycisza nam telewizor czy wyłącza konsolę. Gra została bardzo ciepło przyjęta przez krytyków i przez lata doczekała się oddanych fanów, nigdy jednak nie udało się zrealizować jej kontynuacji ani duchowego spadkobiercy. Ewentualny remaster również nie będzie raczej łatwym zadaniem.
Trzymajmy jednak kciuki. Nightdive Studios wielokrotnie spełniało już marzenia Stephena Kicka, więc kto wie, może i tym razem któregoś dnia się uda?
Polecam też obejrzeć pełny zapis rozmowy z szefem tego studia:
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.