Silica: Twórcy serii Arma zapowiadają futurystyczną hybrydę RTS-a i FPS-a
Bohemia Interactive zapowiedziała pierwszą grę, która powstała w ramach jej inicjatywy Bohemia Incubator.
Czeskie studio Bohemia Interactive, które jest najlepiej kojarzone z serią Arma, właśnie zapowiedziało nową produkcję, za którą stoi w zasadzie tylko jeden twórca: Martin „Dram” Melichárek, główny developer Take On Mars. Dzięki inicjatywie Bohemia Incubator twórca dostał szansę rozwinięcia projektu Silica, którego pomysł sięga 2008 roku. Gra ma stanowić hybrydę RTS-a z FPS-em i zabrać nas na odległą planetę Baltarus.
Rozgrywka pozwoli nam wybierać, czy chcemy dowodzić jednostkami z orbity w trybie RTS, czy własnoręcznie sterować żołnierzami piechoty w trybie FPS, gdzie będziemy mogli także przejmować pojazdy i dysponować ich arsenałem. Naszym głównym celem będzie zbieranie pierwiastka Balterium, który ma zasilić całą ludzkość na kolejne pokolenia. Komu przypomniało się Command & Conquer?
zdjęć
Premierowy zwiastun gry Silica obejrzycie poniżej:
Bohemia Interactive zapowiada, że Silica już wkrótce trafi do wczesnego dostępu na Steamie i ma pozostać w nim przez okres od 9 do 12 miesięcy. W tym czasie możemy spodziewać się kilku dużych aktualizacji.
Silica zaoferuje trzy tryby gry do wyboru
Wydawca przekonuje, że flagowym trybem gry będzie ten strategiczny, w którym gracze będą walczyć o dominację, rozbudowywać bazę i atakować się nawzajem. Oprócz tego mamy otrzymać tryb Prospector w formie FPS-a, który będzie stanowił samouczek i będzie dostępny zarówno w trybie single, jak i multiplayer.
Gracze zaczynają w pobliżu lądownika i mają za zadanie zbadać teren w poszukiwaniu pola Balterium. Po drodze napotkają siły wroga i muszą wykonać wszystkie cele, aby wyjść z nich żywym.
Ostatni tryb to Arena i jeśli skojarzył wam się z Quakiem 3, to może to nie być tak absurdalne powiązanie. Silica zaoferuje w nim bowiem szaloną zabawę free-for-all w trybie FPS.
Bohemia Incubator szansą dla niezależnych twórców
Bohemia Interactive to nie tylko twórcy, lecz także wydawcy gier. Ich najnowsza inicjatywa, Bohemia Incubator, ma pomagać w rozwoju sceny gier indie, przede wszystkim w Czechach. Marek Španěl, założyciel i prezes Bohemia Interactive, mówi o tym projekcie, że to powrót do korzeni firmy.
Przekształcamy istniejący Bohemia Incubator, który do tej pory służył jako platforma dla naszych wewnętrznych projektów do badania ciekawych koncepcji, wdrażania nowych technologii i tworzenia gier poza naszymi głównymi seriami gier. Teraz, w nowej formie, otwieramy Bohemia Incubator także dla zewnętrznych deweloperów, którzy pracują nad ciekawymi projektami gier, ale brakuje im niezbędnych zasobów wydawniczych i finansowych. Twórcom indie, którzy chcą połączyć siły i wejść do Bohemia Incubator, możemy zaoferować ponad 20 lat doświadczenia w tworzeniu gier i know-how na najwyższym poziomie, a także pomoc w zakresie QA, marketingu i wydawania.
Španěl ostrzega jednak, że zakwalifikowane projekty muszą być na etapie co najmniej grywalnego prototypu.
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.