24.06.2025, 16:00Lektura na 2 minuty

Riot Games kasuje sandbox inspirowany Minecraftem po 7 latach prac. To koniec Hytale

Choć nad projektem pracowano tak długo, nigdy nie oddano w ręce graczy żadnej grywalnej wersji.


Aleksandra „Doksa” Jung

Hytale, gra inspirowana Minecraftem tworzona przez Hypixel Studios, kończy swoją długą i burzliwą historię. Powodem miały być nadmierne ambicje twórców, którzy doszli do wniosku, że nie dadzą rady zrealizować swojej wizji – a inwestorzy, w tym Riot Games, że nie dadzą rady jej sfinansować. Na stronie internetowej gry CEO studia Hypixel tłumaczy, dlaczego tak musiało się stać.


To nie jest sytuacja, której ktokolwiek z nas – w Hypixel czy w Riot – by chciał. Ale po latach parcia do przodu, dostosowywania się i eksplorowania każdej dostępnej ścieżki, jasne stało się, że nie możemy powołać Hytale do życia tak, by spełnić wszystkie obietnice.


Hypixel Studios – które ma zostać w najbliższym czasie zamknięte – zaczynało przy Minecraftowym serwerze o nazwie właśnie Hypixel. W 2020 zostało wykupione przez Riot Games, twórców League of Legends, po tym, jak pięć lat wcześniej otrzymało od nich finansowanie na stworzenie nowej gry.

Hytale miało być grą sandbox w stylu Minecrafta, gdzie świat byłby generowany proceduralnie. Miały pojawić się elementy walki w klimacie RPG i rozmaite minigierki. Na tym zapędy twórców się nie kończyły – tak jak Minecraft, Hytale miało umożliwiać graczom tworzenie własnych serwerów czy assetów.

Niestety, ambicje w tym przypadku nie zadziałały na korzyść studia Hypixel. Zgubny okazał się między innymi długi czas rozwoju gry, problemy techniczne i rosnąca konkurencja. 


Z czasem nasza wizja i gatunek dojrzewały na naszych oczach, a poprzeczka coraz bardziej się podnosiła. Nasze techniczne ambicje stawały się coraz bardziej skomplikowane i nawet po poważnych zmianach w silniku gry nasz zespół przekonał się, że Hytale nadal nie jest na takim stopniu zaawansowania, na jakim powinno.


Zawsze smutno patrzy się na zamknięcie takich projektów, ale 7 lat rozwoju przy braku grywalnej wersji nie wróżyło nic dobrego. Studio Hypixel zabiła nadmierna ambicja i zapatrzenie w Minecrafta, z którym – jak się okazuje – próbować konkurować zwyczajnie nie warto.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów59

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze