Olbrzymi sukces Dune: Awakening. To najszybciej sprzedająca się gra Funcomu
Twórcy mają powód do świętowania.
W Dune: Awakening, survival MMO ze świata „Diuny”, zagrał już milion graczy – a od premiery minęły dopiero dwa tygodnie. Na swojej stronie internetowej twórcy chwalą się sukcesem, dziękują fanom i publikują dane statystyczne z gry.
Dune: Awakening odbyło premierę 10 czerwca i 1 000 000 graczy zostało przebudzonych! To obecnie najlepiej sprzedająca się gra Funcomu w historii. Dla porównania, Conan Exiles dojście do tej liczby zajęło rok.
Niżej na stronie można obejrzeć grafikę z zebranymi przez twórców danymi. Zobaczymy między innymi, ile gramów Przyprawy skonsumowano, ile utworzono gildii czy ile razy graczy pokonała burza piaskowa.
Jeśli chodzi o plany na przyszłość, wczesnym lipcem do gry mają zmierzać usprawnienia QoL, a także nowa zawartość PvE. Część graczy narzekała na problemy z PvP i nad nimi również Funcom ma zamiar pracować. Słowem, twórcy planują aktualizować grę i reagować na feedback ze strony użytkowników.
Dune: Awakening po raz pierwszy zapowiedziano na Gamescomie 2022. Od tego czasu regularnie pojawiały się nowe zwiastuny i pokazy rozgrywki. Gra zaliczyła też opóźnienie – pierwotnie miała ukazać się 20 maja tego roku, a skończyło się na 10 czerwca. Jak widać, nie przeszkodziło to graczom tłumnie zaludnić serwerów.
Jeśli chodzi o oceny, z platformy Metacritic dowiemy się, że Dune: Awakening poradziło sobie nieźle wśród krytyków. Średnia wyliczona z 37 recenzji wynosi 80 na 100. Bardziej surowi są zdecydowanie gracze – w momencie pisania średnia z 110 opinii użytkowników wynosi 6.4 na 10, co według terminologii Metacritica zalicza się jako mieszane bądź przeciętne oceny.
Twórcom Dune: Awakening pozostaje pogratulować tak ogromnego zainteresowania ich grą, nawet jeśli są pewne niedoróbki. Miejmy nadzieję, że planowane aktualizacje przekonają niezadowolonych, a ocena graczy będzie po nich tylko rosła.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.