Już pod koniec roku twórcy Halo ujawnią szczegóły dotyczące rozwoju marki. Szef działu esportu odniósł się do krążących po sieci plotek
Halo na PlayStation 5 i Switchu 2? A może remake pierwszej części?
Od premiery Halo Infinite, czyli ostatniej jak dotąd produkcji spod marki Halo minęły już niemal 4 lata, a zatem wydawałoby się, że jest to odpowiedni moment, by ogłosić, jakie plany ma Microsoft na kolejne części serii. Infinite zostało przyjęte naprawdę ciepło (7,9/10 od graczy na Metacriticu), a w naszej recenzji Smuggler nazwał je „najlepszą strzelanką, w jaką grał od dawna”. Była to również największa premiera w historii serii, a zatem Microsoft zdecydowanie nie miał na co narzekać. W zeszłym roku odpowiedzialne za tę produkcję Halo Studios (wówczas 343 Industries) poinformowało jednak, że z czasem planuje wygaszać wsparcie dla gry, a rozpocznie to od pozbawienia jej sezonowych aktualizacji.
Jak zatem wygląda przyszłość Halo? Nie od dziś plotkuje się o możliwości wydania kolejnych części na innych platformach niż Xbox czy PC, co byłoby zgodne ze strategią przyjętą jakiś czas temu przez Phila Spencera. Szef Microsoft Gaming przy okazji tegorocznego Xbox Summer Showcase zapowiedział również kilka nowości na 2026 rok, w którym to przypada 25-lecie konsoli „zielonych”. Obok potwierdzenia Fable, kolejnej Forzy czy Gears of War, Spencer wspomniał też o „powrocie klasyka, który był z nami od samego początku”. Nie powinno zatem dziwić, że gracze dość szybko zaczęli spekulować na temat potencjalnego remake’u pierwszego Halo. Do krążących po sieci plotek odniósł się Tahir „Tashi” Hasandjekic, zarządzający esportowymi zmaganiami w Halo Infinite.
Już w październiku odbędą się bowiem Halo World Championship, czyli mistrzostwa świata w Halo Infinite. Podczas nich ma zostać ujawnionych kilka nowości związanych z przyszłością marki. Tashi porównuje to do sytuacji z zeszłego roku, kiedy to otrzymaliśmy materiał zatytułowany „A New Dawn”, mówiący w dużej mierze o wykorzystaniu Unreal Engine w tworzeniu dalszych części serii.
W zeszłym roku podczas Halo World Championship pokazaliśmy wam „A New Dawn”, omówiliśmy przejście na Unreal Engine, przedstawiliśmy co nieco zakulisowych materiałów na temat Project Foundry oraz zmieniliśmy nazwę na Halo Studios, rozpoczynając nową erę tej marki. To był dla nas zaledwie początek, a na tegorocznych Halo World Championship chcemy kontynuować tę rozmowę. Spekulacje i domysły dają sporo radości, ale jeśli chcecie usłyszeć coś na temat tego, nad czym naprawdę pracujemy w Halo Studios, to nie przegapcie tegorocznych Halo World Championship. Liczymy na to, że w październiku dołączycie do nas w Seattle!
Fani Halo mają zatem dodatkowy powód, by pod koniec tego roku odpalić transmisję z Halo World Championship. Turniej będzie trwał od 24 do 26 października.
Czytaj dalej
Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.