1
24.03.2023, 16:30Lektura na 2 minuty

Ghost of Tsushima: Co filmowa adaptacja będzie miała wspólnego z Johnem Wickiem?

Co wspólnego ze sobą mają John Wick i filmowy Jin Sakai? Odpowiedź brzmi: reżysera odpowiedzialnego za przedstawienie przygód wspomnianych dżentelmenów.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

„John Wick 4” trafia dziś na ekrany polskich kin, a więcej o dziele Chada Stahelskiego możecie przeczytać w naszej recenzji. Reżyser filmu o perypetiach mężczyzny mordującego hurtowe ilości bandziorów pracuje także nad inną produkcją – filmową adaptacją dobrze znanej posiadaczom konsol Sony gry Ghost of Tsushima.


John Wick w kraju kwitnącej wiśni

Dziennikarze z portalu IGN przepytali Stahelskiego na temat tego, co wyciągnął z pracy przy serii „John Wick” i jakie elementy chciałby zaadaptować na potrzeby kinowego „Ducha Cuszimy”.


Z każdym Johnem Wickiem staramy się budować nieco większy świat poprzez wykorzystanie postaci i elementów scenografii oraz oświetlenia. To, czego nauczyliśmy się w ciągu ostatnich kilku lat z DI – koloryzacją na końcu produkcji – i to, co można zrobić z nową technologią oraz kamerami Alexa, pozwoliło nam, miejmy nadzieję, wznieść kinematografię na poziom, na który zasługuje Ghost.


Chad Stahelski

Szczególną uwagę zwrócił on na kreowanie i wykorzystywanie przykuwających wzrok palet kolorów uzyskiwanych poprzez łączenie prawdziwych lokalizacji z elementami stworzonymi cyfrowo, a jako przykłady efektów takiego działania w akcji przytoczył mnóstwo scen z „Johna Wicka 4”.


Możecie zobaczyć fiolety i róże, a w Rozdziale 4 byliśmy w stanie podkręcić kolory i oświetlenie najbardziej jak się dało. Uzyskanie takich kolorów i sprawienie, aby ze sobą współgrały, szczególnie na kinowych ekranach, było więc ogromnym osiągnięciem technologicznym.


Chad Stahelski

O filmowym Ghost of Tsushima wiemy na ten moment niewiele, a znane nam są jedynie sylwetki reżysera, którego wypowiedzi mogliście przeczytać powyżej oraz scenarzysty, którym jest Takashi Doscher. Ciekawostką jest, że japoński aktor głosowy Jina Sakai, Daisuke Tsuji, za pomocą tweeta wyraził chęć ponownego wcielenia się w rolę samuraja.

Tętniąca życiem wyspa Cuszima, którą zwiedzaliśmy w trakcie rozgrywki, jest do tej pory uznawana za jeden z najpiękniejszych światów wykreowanych na potrzeby gier wideo. Czy Chad Stahelski podoła zadaniu i filmowa adaptacja dotrzyma kroku konsolowemu pierwowzorowi pod względem estetyki? Na te informacje przyjdzie nam jeszcze poczekać.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów831

Obserwujących2
Ghost of Tsushima
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
9.6
Platformy
PS4
Gatunek
akcja
Producent
Sucker Punch
Ghost of Tsushima

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze