około 24 godziny temuLektura na 3 minuty
Wideo

Elden Ring Nightreign jednak ma fabułę. Nowa gra FromSoftware zaoferuje wyjątkowy sposób poznawania historii

Reżyser produkcji, Junya Ishizaki, wprowadził nas do świata Elden Ring Nightreign.

Jak wiadomo, gry FromSoftware cechuje niezwykły sposób opowiadania historii, który sprawia, że często musimy sami dopowiedzieć sobie, co się naprawdę wydarzyło. Produkcje japońskiego studia zostawiają też sporo przestrzeni dla rozbudowanych teorii fanowskich. Legendą obrosły także słynne opisy przedmiotów, które są niezwykle istotnym elementem potrzebnym do tego, aby zrozumieć fabułę tych dzieł.

I wydawać by się mogło, że skoro Elden Ring Nightreign jest multiplayerową grą coopową, to kwestia opowiadania historii zejdzie w nim na dalszy plan. Okazuje się, że nic bardziej mylnego. Bowiem w rozmowie z IGN sam reżyser produkcji, Junya Ishizaki, przekazał, że nadchodzące dzieło FromSoftware zaoferuje unikatowy sposób prowadzenia narracji.


Nightreign dzieli z Elden Ringiem to samo uniwersum, ale rozgrywa się na innej scenie, że tak powiem. Istnieją więc Władcy Nocy, którzy są rodzajem abstrakcyjnego zjawiska lub katastrofy, jaka spotkała Ziemie Pomiędzy w tej alternatywnej linii czasowej i podobnie jak kataklizmy w prawdziwym życiu, nie jest to coś, co zostało zrobione celowo – to po prostu naturalne wydarzenie, które potrzebuje jakiegoś rodzaju sprzeciwu. Pojawia się on w postaci Mroczników, którzy są wojownikami, jakim powierzono los przeciwstawienia się Władcy Nocy i pokonania go oraz położenia kresu temu strasznemu nieszczęściu.


W praktyce natomiast oznacza to, że każda z dostępnych klas będzie w unikatowy dla siebie sposób poznawać historię. Otóż pomiędzy wyprawami do Pogrobliny będziemy mogli pokręcić się w Twierdzy Okrągłego stołu, w której znajdziemy m.in. bibliotekę, a w niej dziennik, w jakim zapisane zostaną każde postępy fabularne dla poszczególnych Mroczników. Co ciekawe, do części zapisanych na stronach księgi wspomnień będzie można wejść, by zostać przeniesionym do specjalnej lokacji. Są to wydarzenia związane z przeszłością postaci, którymi możemy grać w Nightreign. W ten sposób mamy dowiedzieć się, kim właściwie są Mrocznicy i dlaczego zdecydowali się udać do Pogrobliny.

Po rozmowach z enpecami możemy też dostawać różne osobiste cele. Żelazne Oko na przykład może otrzymać zadanie związane z pokonaniem minibossa w trakcie meczu, który może pojawić się w lokacji, do jakiej normalnie nie chcielibyśmy się udawać z uwagi na uciekający nam czas. Najeźdźca natomiast dostanie zupełnie inny rodzaj zadań. W jego przypadku będziemy przenoszeni na specjalną arenę, gdzie zmierzymy się z różnego rodzaju bossami w pojedynkach 1 na 1.

Przypomnijmy, że premiera Elden Ring Nightreign jest już tuż-tuż za rogiem, bo produkcja zadebiutuje dokładnie 30 maja. Twórcy przedstawili niedawno dłuższy gameplay, na którym dowiedzieliśmy się wielu innych interesujących faktów o grze. Warto również dodać, że choć Nightreign skupia się na aspekcie coopowym, to w tytuł będzie można grać samemu w trybie offline. Dzieło FromSoftware trafi na PC, PS5 i PS4, Xboksy Series X/S oraz Xboksy One.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów611

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze