2
około 4 godziny temuLektura na 4 minuty

Borderlands 4 oficjalnie pozbawiony minimapy. Cena gry może wam się nie spodobać

Randy „Nie wiem” Pitchford zdradził kilka szczegółów dotyczących nowych Borderlandsów.

Premiera Borderlands 4 nadchodzi wielkimi krokami, tym razem już bez widma szybkiej utraty graczy na rzecz GTA 6, które zostało przesunięte na przyszły rok. Ostatni materiał na dziwacznym State of Play poświęconym tylko produkcji Gearboksa chyba trochę stonował nastroje fanów rozczarowanych pewnymi rozwiązaniami w „trójce” – w kwestii gameplayu Borderlands 4 najwyraźniej wraca na właściwe tory, jednak znalazło się trochę miejsca na momentami kontrowersyjne usprawnienia. W kolejnej odsłonie serii odwiedzimy zupełnie nowy, dotychczas niepoznany świat, a w przemierzaniu go minimapa… nam nie pomoże – Randy Pitchford, szef Gearboksu już potwierdził, że ta funkcja zniknęła z międzymordzia. 

Jak to motywuje? Z jednej strony nie sposób mu odmówić racji, ale z drugiej tłumaczenie się tym, że w wielopoziomowych lokacjach dwuwymiarowa mapa bywa mało intuicyjna brzmi słabo.


Stworzyliśmy wielki świat. Wiele rzeczy możesz robić w przestrzeni lokalnej, ale inne są rozrzucone po całym świecie i plan przestrzeni dookoła ciebie nie będzie dobrym sposobem nawigacji, kiedy pomyślisz o możliwościach i celach oddalonych od siebie o wiele kilometrów. Kompas pomaga nam to zrobić lepiej. W Borderlands 4 będzie sporo wertykalnych lokacji, a kompas wykorzystuje dodatkowe oznaczenia dla lepszej świadomości przestrzeni. Chcemy, żebyście grali w grę, a nie w mapę. 


Randy Pitchford, szef Gearboksa

Dawno temu w odległym Tamriel Todd Howard też wprowadził kompas do Skyrima i z jednej strony była to decyzja nie najgorsza pod względem konstrukcji gry (oraz sprawdzona m.in. w Falloucie 3 czy Oblivionie), ale z drugiej wymuszała chodzenie po sznurku. Współcześnie wiele gier korzysta z tego rozwiązania, często praktycznie całkowicie niwelując potrzebę eksploracji na rzecz dreptania za znacznikami – nie tak dawno temu zrobił to Stalker 2, także porzucając minimapę znaną z poprzednich odsłon. Sprawdziło się to średnio, według spekulacji winowajcą mógł być Unreal Engine 5 i mały zasięg symulacji żyjącego świata. Ten w dziele GSC był wielki, lecz pusty, a tytuł Gearboksu przynajmniej wypełni go wrogami i designem rodem z poradnika pióra szefa Bethesdy:


ie ma żadnych loadingów. Widzisz coś w dowolnym miejscu ekranu, 1,5 kilometra od siebie, na niebie i będziesz w stanie tam dotrzeć.


Randy Pitchford, szef Gearboksa

Cena Borderlands 4

Skoro premiera gry odbędzie się już za kilka miesięcy, chyba najwyższy czas dopytywać o cenę – biorąc pod uwagę obecne zmiany na rynku, takie jak podwyżki dokonywane przez Nintendo i ostatnio także Xboksa można się spodziewać kwoty w nowym „standardzie”. Co na to Pitchford?


Powiem, jak jest. Nie wiem, ile będzie kosztować Borderlands 4.


Randy Pitchford, szef Gearboksa

Chwilę później jednak doprecyzowuje i daje do zrozumienia, że chyba jednak powinniśmy spodziewać się podwyżek:


Z jednej strony mamy konkurencyjny rynek, na którym są ludzie chcący sprzedać jak najwięcej i zwracają uwagę na osoby wrażliwe na duże koszty. Niektórzy nie chcą, by ceny rosły – nawet ci decydujący o ich wysokości. Są też tacy, którzy akceptują rzeczywistość wzrostu budżetów na gry wideo. Borderlands 4 ma ponad dwukrotnie większy budżet niż poprzednia część. Prawda jest więc taka, że naprawdę nie wiem, jaka będzie cena.


Randy Pitchford, szef Gearboksa

Developer wspomniał także, że wkrótce gra otrzyma klasyfikację cenową i może to być pułap wspomnianych 80 dolarów – ostateczna decyzja należy do wydawcy, a więc 2K. Na koniec Pitchford rzucił żartem, który w kontekście chodzenia po śladach Todda Howarda brzmi podejrzanie poważnie:


Jeśli cena będzie niższa, to może faktycznie przygotujemy tę minimapę, której wszyscy tak bardzo chcą i sprzedamy wam ją osobno. Jak bardzo jej potrzebujesz? 10 dolarów wystarczy? Oczywiście żartuję.


Randy Pitchford, szef Gearboksa

Borderlands 4 bez minimapy ukaże się 12 września na PC, PS5 oraz Xboksach Series X|S.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1846

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze