Sony się chwali: sprzedaż PSP wzrosła o 120 procent. Tylko nie wiadomo czy to rzeczywiście sukces...
Gdy na rynku pojawiła się PlayStation 3 w wersji Slim, Sony oświadczyło, że sprzedaż konsoli wzrosła aż o 999 procent. Kilka dni temu ukazała się nowa edycja PSP. Czy i tym razem spowodowało to zwiększenie poziomu sprzedaży?
Tak, choć dane procentowe nie są tak imponujące, jak w przypadku "PS3 Slim". Sony pochwaliło się, że w samej tylko Wielkiej Brytanii w ostatnim tygodniu PSP znalazło aż o 120 procent więcej nabywców względem poprzedniego tygodnia! Oficjalny komunikat Sony komentuje te wyniki, jako "spełniające oczekiwania".
Wyniki te nie są jednak zasługą tylko i wyłącznie PSP Go!. Zlicza że do nich również sprzedaż PSP-3000 (poprzedniej edycji PlayStation Portable), a wzrost sprzedaży mógł wiązać się również z dwoma ważnymi premierami growymi ubiegłego tygodnia – Gran Turismo PSP i FIFA 10, które mogły przekonać nabywców do tego, by sięgnęli po PSP. Wcale nie wiadomo więc, czy jest się czym chwalić - tym bardziej, że recenzje PSP Go! są umiarkowanie pozytywne i gdy minie początkowe zainteresowanie nową platformą, może się okazać, że nowa wersja kieszonsolki Sony wcale nie jest takim "hitem".