Kampania reklamowa PS3 Slim zrobiona z pomysłem... cudzym
Sony zaczęło reklamową ofensywę związaną z odchudzonym PS3. W kampanii nie zobaczymy samej konsoli, a twarze znanych, japońskich osobistości na niej grających. Idea fajna, ale niestety nie do końca oryginalna.
Jak to wszystko wygląda, możecie zobaczyć na oficjalnej stronie kampanii o wdzięcznej nazwie "Play Face" TUTAJ.
Lub w skrócie na poniższym filmiku:
Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że identyczny pomysł w 2006 roku zrealizował artysta-fotograf Phillip Toledano w sesji zdjęciowej. "Chciałem zrobić portrety ludzi, które ujawniałyby ukrytą część ich charakteru. Dlatego kazałem im grać w gry wideo" - przeczytamy na stronie internetowej Toledano. Kotaku.com skontaktowało się z artystą, który sprawę skomentował następująco: "Wygląda w sumie na to, że radośnie ze mnie ściągnęli..."
Sony planuje także fotografować "zwykłych" graczy w Tokyo oraz Osace i umieścić zdjęcia na stronie, by odwiedzający mogli głosować na ulubioną fotkę.
Z prawnego punktu widzenia zdaje się, że Sony wkroczyło na śliski grunt. Ale przynajmniej fajnie popatrzeć na filmiki.