12
1.07.2009, 09:47Lektura na 1 minutę

Zrobisz kiepską grę - stracisz pracę. Wiedzą to już twórcy Damnation.

W najbliższy piątek pracę stracą wszyscy pracownicy studia Blue Omega, które stworzyło grę Damnation, wydaną niedawno przez Codemasters. Powodów jest kilka, w tym kiepska jakość ich debiutanckiego dzieła, ale też prawno-finansowe machlojki.


Tymon „Hut Sędzimir” Smektała

Płakać nie będziemy, bowiem gra Damnation, której recenzja znajdzie się w najbliższym numerze magazynu CD-Action (w sprzedaży 7 lipca) nie jest dziełem ani wybitnym, ani nawet poprawnym.

Dokumenty, które wyszły na jaw przy okazji zwolnienia pracowników studia Blue Omega rzucają jednak nowe światło na to, dlaczego mimo szumnych zapowiedzi Damnation okazała się jednak takim kaszalotem. Okazuje się, że studio zleciło część pracy firmom zewnętrznym (co nie jest wcale niczym wyjątkowym), ale jak się zdaje, trafiło na podwykonawców wyjątkowo niesolidnych i nielojalnych. Jedna z tych firm, Point of View, nawiązała bezpośredni kontakt z Codemasters i próbowała doprowadzić do odsunięcia Blue Omega od tego projektu (co przez chwilę nawet się udało), druga zaś, Velvetelvis Studios, przeciągała terminy w nieskończoność, a kiedy w końcu przekazała Blue Omega owoce swojej pracy, okazało się, że nie spełniają one wymogów jakościowych i technicznych. 

Morał? Stary jak świat. Chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam...


Redaktor
Tymon „Hut Sędzimir” Smektała

Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!

Profil
Wpisów4062

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze