3
29.09.2021, 15:32Lektura na 3 minuty

Bloober Team: Nowe Layers of Fear (najpewniej) i dwie gry AAA w produkcji

Developerzy zamierzają też od teraz tworzyć przede wszystkim gry TPP.


Witold Tłuchowski

Krakowskie studio do branżowej pierwszej ligi dobija się już od jakiegoś czasu i chociaż wciąż nie może równać się z CD Projektem czy Techlandem, Layers of Fear i Observer zapewniły mu światową rozpoznawalność. Romans z Microsoftem, którego efektem były Blair Witch i przede wszystkim The Medium (obie gry ukazały się ostatecznie również na Playstation), ostatecznie pokazał, do czego zdolni są developerzy.

Ambicje Bloober Team są jednak o wiele większe. Firma w ramach świętowania swoich 13 urodzin zorganizowała konferencję skupioną na przyszłości firmy. Przede wszystkim studio od 2022 zamierza tworzyć „produkcje aspirujące do segmentu AAA”. Dodatkowo:


Spółka zmierza w kierunku gier TPP, filmowej narracji i zwiększenia „replay-value” swoich tytułów. Każda z opracowywanych przez nas obecnie gier, z wyjątkiem nowych edycji gier już wydanych, rozgrywa się z perspektywy trzeciej osoby.


Wszystko dlatego, że developerzy chcą tworzyć produkcje w stylu Resident Evil, Alana Wake'a, The Last of Us czy Silent Hilla. Mają oferować więc więcej akcji, przy jednoczesnym „zachowaniu unikatowego DNA” autorów – ich budżety mają też nie przekraczać 80 milionów dolarów.

Celem spółki jest znalezienie się w ścisłej czołówce producentów horrorów i thrillerów, a także utrzymanie się w branżowym mainstreamie. Spodziewać się również powinniśmy ekspansji na rynku ekranizacji czy planszówek.

Studio nie zamierza się jednak nigdzie śpieszyć, ponieważ jest świadome, że „wiele innych firm wywaliło się na tym, że ta skala rosła zbyt szybko”. Bloober woli więc stawiać na stabilny wzrost i zachować kreatywną swobodę. Jednocześnie stale zatrudniani są nowi pracownicy: w 2020 było ich 100, dziś liczba ta przekracza 150, a do końca pierwszego kwartału 2022 osób w spółce ma być 200.

Graczy najbardziej interesują jednak zapewne dwa duże nadchodzące tytuły zaplanowane na 2022-2025: projekt B (o mniejszej skali) oraz projekt C (większy). Ten pierwszy jest związany z marką nienależącą do Bloober Team, ale „nie należy się spodziewać w najbliższej przyszłości zdradzenia tego, nad czym pracuje studio”.

Najpewniej możemy spodziewać się również niedługo zapowiedzi nowego (lub odświeżonego) Layers of Fear. W wydanym dziś przez spółkę komunikacie prasowym możemy przeczytać:


Zarząd Bloober Team S.A. informuje, że zakończył pierwszą część prac nad produktem związanym z posiadaną przez Emitenta marką „Layers of Fear”. O szczegółach związanych z Produktem Emitent będzie informował w kolejnych miesiącach odrębnym raportem bieżącym. W ocenie Emitenta sprzedaż Produktu będzie mieć wpływ na przyszłe wyniki finansowe Emitenta.


Dla porządku przypomnę w tym miejscu o podpisanym niedawno przez Bloober partnerstwie strategicznym z Konami, które – jak chcieliby niektórzy – ma związek ze wspomnianym projektem B (czyli opartym o zewnętrzną markę). Twórcy przyznają przy tym, że chociaż na jego oficjalną zapowiedź musimy zaczekać, to „dużo będzie można usłyszeć i domyśleć się jeszcze w tym roku”.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze