13.09.2021, 14:30Lektura na 2 minuty

Bugsnax: Developerzy popracują cztery dni w tygodniu

Prezes firmy podkreśla, że zależy mu przede wszystkim na dobrym samopoczuciu podwładnych.


Joanna „Ranafe” Pamięta-Borkowska

W Young Horse podjęto decyzję o skróceniu liczby dni, w czasie których pracownicy wykonują swoje obowiązki. Celem jest stworzenie lepszych warunków pracy i utrzymanie dobrego samopoczucia developerów. W branży, która znana jest z uciążliwego crunchu, takie rozwiązanie zdaje się być zwiastunem długo wyczekiwanych zmian.

Zespół odpowiedzialny za Bugsnaxa (którego recenzję autorstwa Cerebrum znajdziecie w 01/2021) składa się z ośmiu osób. Pracę w skróconym wymiarze rozpoczęli w lipcu tego roku. Po okresie próbnym prezes firmy, Phil Tibitoski, podjął decyzję o wprowadzeniu takiego trybu na stałe.

Trzeba jednak zaznaczyć, że w tak małym studiu przeprowadzanie wszelkich zmian jest dość proste. Tibitoski zauważa:


Łatwo było to wprowadzić z uwagi na to, że praca naszego małego zespołu jest prostsza w porównaniu do wielkich firm, przez co zarówno testowanie tego rozwiązania, jak i proces podejmowania decyzji są szybsze niż w przypadku studiów, które muszą uzyskać zgody wielu działów i inwestorów.


Czy podobne zmiany czekają studia w Polsce? Eksperymenty tego typu odbyły się w niektórych firmach IT: Nozbe wprowadziła piątki, podczas których pracownicy zamiast codziennych obowiązków, skupiają się na szkoleniach i wszelkiego rodzaju kursach. Senuto po prostu wydłużyła weekend o jeden dzień, bez zmiany wynagrodzenia. Inne rozwiązanie zastosowały firmy Kava czy Tradedoubler, które skróciły dzień pracy do 6 godzin. Trzymam kciuki, by na podobny pomysł wpadły studia zajmujące się tworzeniem gier.


Redaktor
Joanna „Ranafe” Pamięta-Borkowska

Operuję padem jak nunchako, chociaż wolę chińskie sztuki walki. Nie ma gatunku gier, którego bym nie lubiła – są tylko takie, które szybciej mnie nudzą. Cenię dobrą opowieść, chociaż czasami wystarczy mi piękne uniwersum albo jak postać się przekonująco drapie. Pisałam wcześniej w Ja, Rock! i Polygamii, a gram od zeszłego wieku, co brzmi, przyznacie, poważnie.

Profil
Wpisów105

Obserwujących27

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze