Doom Eternal otrzyma tryb hordy dla pojedynczego gracza zamiast zapowiadanej przed premierą Inwazji
Studio pracuje tez nad odświeżeniem wieloosobowego Battlemode.
Doom Eternal był krokiem naprzód względem poprzedniej odsłony właściwie w każdym aspekcie – prócz multiplayera. W jego wypadku id Software postanowiło pójść bowiem w zupełnie innym kierunku, proponując miast tradycyjnego deathmatchu asymetryczny Battlemode, w którym gracze wcielają się w demony i walczącego z nimi Doom Slayera. Podobne założenia miał mieć tryb Inwazji pozwalający chętnym najeżdżać osoby przechodzące kampanię (takie ataki dałoby się wyłączyć w opcjach) – studio jeszcze w 2019 zapowiadało, że pojawi się on w produkcji „jakiś czas po premierze”.
Po kilkunastu miesiącach developerzy podjęli jednak w końcu decyzję, by zaniechać prac nad Inwazją. Zamiast tego id Software zamierza skupić się na przeznaczonym dla pojedynczego gracza trybie Hordy.
Jak wielu z was wie, chcieliśmy udostępnić w grze bezpłatny tryb Inwazji. Jednak nieprzewidziane okoliczności, konsekwencje pandemii i praca zdalna wpłynęły na postępy w produkcji tego dodatku. Z czasem przysłuchiwaliśmy się też wielu waszym pozytywnym opiniom dotyczącym rozgrywki i walki w dostępnych dodatkach oraz na poziomach eksperckich. Wzięliśmy to wszystko pod uwagę i zdecydowaliśmy, że przeniesiemy zasoby z trybu Inwazji do zupełnie nowego trybu Hordy dla jednego gracza. Jesteśmy pewni, że tryb Hordy zapewni wam więcej różnorodności i wyzwań, których oczekujecie. Dodatkowo, nasz zespół pracuje nad odświeżeniem Battlemode, zawierającym bardziej rywalizacyjną strukturę, opartą o rangi. Przygotowujemy też szereg aktualizacji rozgrywki i balansu oraz kolejną mapę. Więcej informacji chcemy podać podczas QuakeCon, w sierpniu.
Przypomnę, że od zeszłego tygodnia Doom Eternal dostępny jest też w wersji na nową generację konsol.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.