6
17.03.2021, 08:53Lektura na 2 minuty

Jade Raymond zakłada nowe studio i tworzy exclusive dla PlayStation

Po odejściu z Google developerka zbyt długo nowej pracy szukać nie musiała.


Witold Tłuchowski

Jade Raymond przedstawiać raczej nikomu nie trzeba, w końcu to m.in. dzięki niej świat poznał serię Assassin's Creed. Developerka odpowiadała za produkcję pierwszych części serii, a później pracowała też chociażby przy Watch Dogs. Po odejściu z Ubisoftu Raymond nie mogła jednak znaleźć sobie stałego miejsca. W 2015 dołączyła do Electronic Arts, gdzie założyła Motive i stanęła na czele Visceral Games – oba studia miały wspólnie zajmować się osadzoną w świecie Gwiezdnych Wojen grą Amy Hennig. Tytuł ostatecznie anulowano, a sama twórczyni odeszła z EA w 2018, by pracować nad „sekretnym projektem”.

Tym okazała się Google Stadia. Raymond stanęła na czele Stadia Games and Entertainment i wzięła się za przygotowywanie produkcji na wyłączność platformy. Jak wiemy, gigant niespodziewanie (także dla pracowników) postanowił miesiąc temu zamknąć oddział odpowiedzialny za gry na Stadię. Developerka odeszła więc z firmy, szukać szczęścia gdzie indziej.

Bezpieczną przystań znalazła zaskakująco szybko. Jade Raymond ogłosiła bowiem, że założyła w Montrealu niezależne Haven Entertainment Studios i podpisała umowę z Sony na stworzenie gry na wyłączność PlayStation. Jak napisała w wiadomości na oficjalnym blogu firmy, do nowo powstałego studia ściągnęła twórców, z którymi współpracowała w przeszłości.

Na razie jednak Raymond nie zdradza żadnych szczegółów dotyczących tytułu. Wiemy jedynie, że będzie on należał do zupełnie nowej marki.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze