2
23.02.2021, 15:07Lektura na 2 minuty

Rare: Anulowana gra twórców Sea of Thieves czy GoldenEye 007 trafiła do sieci [WIDEO]

Historia naprawdę mogła potoczyć się inaczej.


Witold Tłuchowski

Brytyjskie Rare w latach 90. należało do ścisłej czołówki branży, tworząc hit za hitem. Battletoads i Killer Instinct (a także cała góra starszych pozycji) pozwoliły studiu nabrać wiatru w skrzydła, ale miejsce w pierwszej lidze zapewniły mu późniejsze produkcje. Donkey Kong Country, Banjo-Kazooie, GoldenEye 007, Perfect Dark czy szokujące Conker's Bad Fur Day – w tamtym czasie posiadacze konsol SNES-a czy N64 stawiali te tytuły na równi z grami samego Nintendo.

Dla fanów wielkiego N przejęcie Rare przez Microsoft w 2002 było więc niemałym zaskoczeniem. Niestety, gigant nie do końca wykorzystał potencjał developerów. Perfect Dark Zero i Viva Piñata mogliśmy uznać za dobrą rozgrzewkę przed naprawdę wielkimi hitami. Te jednak nigdy nie nadeszły – najistotniejszą produkcją tego czasu pozostaje chyba Kinect Sports. Dopiero wraz z Sea of Thieves poczuliśmy, że Rare powróciło na dobre. Czy na stałe? Dopiero zobaczymy.

Wróćmy jednak do czasów Nintendo 64. Niesione na fali sukcesów swoich gier studio zapowiedziało w 1999 ogromne* Dinosaur Planet. W trakcie prac sam Shigeru Miyamoto przekonał jednak studio, by przeniosło projekt na nową konsolę firmy – GameCube'a – i uczyniło go częścią serii Star Fox. Wydane w 2002 Star Fox Adventures z pewnością było przyzwoitym tytułem, ale fani długo zastanawiali się, jak mogło prezentować się niewypuszczone nigdy dzieło. Dzięki kolekcjonerom z Forest of Illusion w końcu możemy się o tym przekonać. Zdobyli oni bowiem w Szwecji grywalny build datowany na grudzień 2000.

Gameplay z Dinosaur Planet możecie zobaczyć poniżej:

Co ciekawe, w powyższym buildzie jednym z głównych bohaterów jest już Fox McCloud, a nie niejaki Saber (czyli pierwotny protagonista). Sugeruje to, że Dinosaur Planet przynajmniej przez chwilę było przymierzane do roli kolejnej części serii Nintendo.

*Według planów gra miała zajmować kartridż o pojemności 512 MB. Dla porównania: Conker's Bad Fur Day zajmował... 64 MB.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze