Co daje konto w serwisie cdaction.pl?
Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.
Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.
Newsy | Artykuły | Magazyn | Galerie | Gry A-Z | Forum | Blogi | Konkursy |
Historia naprawdę mogła potoczyć się inaczej.
Brytyjskie Rare w latach 90. należało do ścisłej czołówki branży, tworząc hit za hitem. Battletoads i Killer Instinct (a także cała góra starszych pozycji) pozwoliły studiu nabrać wiatru w skrzydła, ale miejsce w pierwszej lidze zapewniły mu późniejsze produkcje. Donkey Kong Country, Banjo-Kazooie, GoldenEye 007, Perfect Dark czy szokujące Conker's Bad Fur Day – w tamtym czasie posiadacze konsol SNES-a czy N64 stawiali te tytuły na równi z grami samego Nintendo.
Dla fanów wielkiego N przejęcie Rare przez Microsoft w 2002 było więc niemałym zaskoczeniem. Niestety, gigant nie do końca wykorzystał potencjał developerów. Perfect Dark Zero i Viva Piñata mogliśmy uznać za dobrą rozgrzewkę przed naprawdę wielkimi hitami. Te jednak nigdy nie nadeszły – najistotniejszą produkcją tego czasu pozostaje chyba Kinect Sports. Dopiero wraz z Sea of Thieves poczuliśmy, że Rare powróciło na dobre. Czy na stałe? Dopiero zobaczymy.
Wróćmy jednak do czasów Nintendo 64. Niesione na fali sukcesów swoich gier studio zapowiedziało w 1999 ogromne* Dinosaur Planet. W trakcie prac sam Shigeru Miyamoto przekonał jednak studio, by przeniosło projekt na nową konsolę firmy – GameCube'a – i uczyniło go częścią serii Star Fox. Wydane w 2002 Star Fox Adventures z pewnością było przyzwoitym tytułem, ale fani długo zastanawiali się, jak mogło prezentować się niewypuszczone nigdy dzieło. Dzięki kolekcjonerom z Forest of Illusion w końcu możemy się o tym przekonać. Zdobyli oni bowiem w Szwecji grywalny build datowany na grudzień 2000.
Gameplay z Dinosaur Planet możecie zobaczyć poniżej:
Co ciekawe, w powyższym buildzie jednym z głównych bohaterów jest już Fox McCloud, a nie niejaki Saber (czyli pierwotny protagonista). Sugeruje to, że Dinosaur Planet przynajmniej przez chwilę było przymierzane do roli kolejnej części serii Nintendo.
*Według planów gra miała zajmować kartridż o pojemności 512 MB. Dla porównania: Conker's Bad Fur Day zajmował... 64 MB.
Podziel się: | Tweetnij |
Najczęściej czytane
Najczęściej komentowane
Artykuły
Wideo
Gry A-Z
Archiwum
Tagi