21
8.01.2021, 12:33Lektura na 2 minuty

Electronic Arts: Zdaniem Petera Moore’a między lootboksami a hazardem jest bardzo duża różnica

Nie każdy się z nim prawdopodobnie zgodzi.


Witold Tłuchowski

Mało co cieszy się gorszą sławą wśród graczy niż loot boksy i to pomimo tego, że w ciągu lat wydaliśmy na nie miliardy dolarów. Najwięksi wydawcy w swoich płatnych grach odchodzą już od tego modelu, gdy w tle odbywają się polityczno-publicystyczne dyskusje, czy skrzynki z łupem to hazard. Trwają przy nich jednak uparcie wydawcy gier sportowych – z Electronic Arts na czele – narażając się zresztą przez to na wysokie kary finansowe.

O kwestie loot boksów zapytany został przez GamesIndustry.biz Peter Moore, były już CEO FC Liverpoolu, prezes amerykańskiego oddziału Segi, twarz pierwszych dwóch Xboksów oraz szef EA Sports w latach 2007-2011, a później dyrektor operacyjny całego EA do 2017. Biorąc pod uwagę jego podejście do gier F2P oraz mikropłatności, można spokojnie założyć, iż był jednym z architektów sukcesu trybu Ultimate Team. Jego opinia na ten temat nie jest więc specjalnie zaskakująca:


Ludziom się to podobało. Myślę, że brało się to właśnie z tego poczucia niepewności i myśli „co mi wypadnie?”. A potem „Bum!”, Ronaldo lub Messi – i to jest cudowna rzecz. […] Zawsze coś dostajesz. To nie tak, że otwierasz kaczę, a w niej nie ma zawodników. To moja prywatna opinia, ale koncepcja „zaskoczenia i zachwytu” oraz hazard... jest pomiędzy nimi bardzo duża różnica. Kupujesz lub grindujesz drogę do zdobycia złotej paczki, otwierasz ją i albo jesteś szczęśliwy, albo myślisz, że to słaba paczka. Nie postrzegam tego jako hazardu per se – ale znowu, to jest moja prywatna opinia jako osoby z zewnątrz.


Moore podsumował temat FUT-a następująco:


Liczby mówią same za siebie. A jeśli w to zagrasz, to to pokochasz. Jedyną skargą, jaką otrzymaliśmy na temat Ultimate Team, gdy byłem w EA, było to, że serwery uległy awarii i ludzie nie mogli grać ani otwierać swoich paczek.


Biznesmen podzielił się też obserwacją, która zapewne wzbudzi pewne kontrowersje:


Rozumiem, że poza grami sportowymi loot boksy – znowu, w szczególności w innych tytułach EA – są przedmiotem wielu analiz i krytyki. EA wycofało się z tego modelu. Jedną z rzeczy, w których zawsze byli dobrzy, jest zbieranie feedbacku i uświadomienie sobie: „Wiecie co, prawdopodobnie nie powinniśmy tego robić” lub „To była zła decyzja, nie postawiliśmy na pierwszym miejscu gracza”, a potem wycofanie się z pierwotnej decyzji i podjęcie innej.



Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze