18
7.01.2021, 13:54Lektura na 2 minuty

Tomb Raider: Anulowana odsłona przygód Lary Croft udostępniona po latach w grywalnej wersji [WIDEO]

Ostatnia gra z serii autorstwa Core Design nie ujrzała nigdy światła dziennego, ale nareszcie możemy sami przekonać się, jak mogła wyglądać.


Witold Tłuchowski

Być może trudno w to uwierzyć, ale nieco ponad półtorej dekady temu przyszłość najsłynniejszej archeolożki świata stała pod znakiem zapytania. Mające być przełomem dla całej branży i zupełnie nowym otwarcie dla serii The Angel of Darkness okazało się porażką, nawet jeśli sprzedaż była całkiem przyzwoita (ponad 2,5 miliona kopii, sporo mniej niż pierwsze części, ale o milion więcej niż bezpośrednia poprzedniczka). Wydawca nie skreślił marki, podjął jednak dość kontrowersyjną decyzję – odebrał pieczę nad Tomb Raiderami ich twórcom, studiu Core Design, i powierzył je doświadczonemu Crystal Dynamics.

Produkcja amerykańskiej firmy przywróciła Larze Croft należną jej chwałę. Tomb Raider: Legend spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem (co przełożyło się na 4,5 miliona odbiorców), co upewniło Eidos o słuszności decyzji o zmianie developerów.

W tym samym czasie Core Design dostało zgodę na stworzenie remake'u pierwszego Tomb Raidera na PSP i PS2. Gra miała ukazać się w 2006 na dziesiątą rocznicę narodzin serii, ale na przeszkodzie stanęła sprzedaż studia. Ponieważ nowy właściciel – Rebellion – nie zdobył praw do cyklu, projekt nie mógł być kontynuowany. Pomysł odświeżenia pierwowzoru tak się jednak spodobał, że pracę nad nim powierzono ponownie Crystal Dynamics. Tym samym z pewnym opóźnieniem na rynek trafiło bardzo dobrze przyjęte Tomb Raider: Anniversary.

Pierwotna produkcja Core Design miała być jednak prawie gotowa, dlatego fani przez lata zastanawiali się, jak potoczyłyby się losy serii, gdyby Brytyjczycy dostali jeszcze jedną szansę by się wykazać. Dzięki blogowi Tomb of Ash mamy okazję nareszcie się z nią zapoznać. Jego autor udostępnił bowiem na Archive.org (o TUTAJ) assety pochodzące z remake'u, które później miały zostać z kolei wykorzystane w niewydanej nigdy adaptacji „Indiany Jonesa”. Co więcej, chętni mogą zagrać w wersją alpha Tomb Raider: 10th Anniversary Edition – wystarczy udać się W TO MIEJSCE i postępować zgodnie z instrukcjami. Nie jest to może ostateczny obraz gry (np. brakuje przeciwników), ale to i tak wyjątkowa okazja, by zobaczyć chociaż wycinek alternatywnej rzeczywistości.

Poniżej znajdziecie gameplay z omawianej produkcji:


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze