Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTomb Raider: Anulowana odsłona przygód Lary Croft udostępniona po latach w grywalnej wersji [WIDEO]

Witold czwartek, 7 stycznia 2021, 13:54 News

Ostatnia gra z serii autorstwa Core Design nie ujrzała nigdy światła dziennego, ale nareszcie możemy sami przekonać się, jak mogła wyglądać.

Być może trudno w to uwierzyć, ale nieco ponad półtorej dekady temu przyszłość najsłynniejszej archeolożki świata stała pod znakiem zapytania. Mające być przełomem dla całej branży i zupełnie nowym otwarcie dla serii The Angel of Darkness okazało się porażką, nawet jeśli sprzedaż była całkiem przyzwoita (ponad 2,5 miliona kopii, sporo mniej niż pierwsze części, ale o milion więcej niż bezpośrednia poprzedniczka). Wydawca nie skreślił marki, podjął jednak dość kontrowersyjną decyzję – odebrał pieczę nad Tomb Raiderami ich twórcom, studiu Core Design, i powierzył je doświadczonemu Crystal Dynamics.

Produkcja amerykańskiej firmy przywróciła Larze Croft należną jej chwałę. Tomb Raider: Legend spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem (co przełożyło się na 4,5 miliona odbiorców), co upewniło Eidos o słuszności decyzji o zmianie developerów.

W tym samym czasie Core Design dostało zgodę na stworzenie remake'u pierwszego Tomb Raidera na PSP i PS2. Gra miała ukazać się w 2006 na dziesiątą rocznicę narodzin serii, ale na przeszkodzie stanęła sprzedaż studia. Ponieważ nowy właściciel – Rebellion – nie zdobył praw do cyklu, projekt nie mógł być kontynuowany. Pomysł odświeżenia pierwowzoru tak się jednak spodobał, że pracę nad nim powierzono ponownie Crystal Dynamics. Tym samym z pewnym opóźnieniem na rynek trafiło bardzo dobrze przyjęte Tomb Raider: Anniversary.

Pierwotna produkcja Core Design miała być jednak prawie gotowa, dlatego fani przez lata zastanawiali się, jak potoczyłyby się losy serii, gdyby Brytyjczycy dostali jeszcze jedną szansę by się wykazać. Dzięki blogowi Tomb of Ash mamy okazję nareszcie się z nią zapoznać. Jego autor udostępnił bowiem na Archive.org (o TUTAJ) assety pochodzące z remake'u, które później miały zostać z kolei wykorzystane w niewydanej nigdy adaptacji „Indiany Jonesa”. Co więcej, chętni mogą zagrać w wersją alpha Tomb Raider: 10th Anniversary Edition – wystarczy udać się W TO MIEJSCE i postępować zgodnie z instrukcjami. Nie jest to może ostateczny obraz gry (np. brakuje przeciwników), ale to i tak wyjątkowa okazja, by zobaczyć chociaż wycinek alternatywnej rzeczywistości.

Poniżej znajdziecie gameplay z omawianej produkcji:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 8 stycznia 2021, 13:44   Zdzisiu
Stare dobre czasy kiedy Lara miała cycki.
piątek, 8 stycznia 2021, 12:45   Dantes
Źle się stało, że Square Enix kupiło Eidos Interactive od wtedy zaczęło się coś psuć z Tomb Raider a można by odświeżyć klasyczna serię w grafice HD od TB 1 do 4, pamiętam jak fani zabierali za klasyczne Tomb Raider 2 na silniku Unreal Engine 4 ale pracę wstrzymano, Square Enix przestało wierzyć w markę Tomb Raider a nowa formuła się nie sprawdza, zresztą podobnie było w przypadku serii Hitman gdy sprzedaż nie odpowiadała wydawcy z Square Enix się tworzy nowe EA wykańczające dobre znane marki growe.
piątek, 8 stycznia 2021, 9:25   Huunreh07
Topornie wygląda bo to przede wszystkim wersja szykowana na PSP.
czwartek, 7 stycznia 2021, 23:53   zadymek
Toto miało wyjść w 2006?! Toż to równie toporne co pierwszy Tomb Raider.
Ech, TR skończył się na III...
czwartek, 7 stycznia 2021, 22:43   Muidus
@ Denzil dzięki za info
czwartek, 7 stycznia 2021, 21:38   Denzil
@Muidus, gdzieś czytałem przeciek, że po zakończeniu obecnej trylogii z młodą Larą (TR, Rise i Shadow) ma nastąpić przeskok o kilka lat w przyszłość i nowe gry mają się skupić już na dojrzałej Larze.
czwartek, 7 stycznia 2021, 21:27   Denzil
@Bigshark26, @Hagan, co do wyjaśnienia jak Lara przeżyła to są dwie wersje: 1 to znajdujący się w AoD plik dźwiękowy z wypowiedzią szamanki, która uratowała Larę - to miał być etap treningowy w AoD, ale ostatecznie z niego zrezygnowano (jak i z paru innych rzeczy). Druga to książka "Tomb Raider: The Amulet of Power" - miała być łącznikiem między TR4 i AoD... czytałem ją... autor chyba nigdy nie grał w tą grę i pomylił lokację z TR4 - Lara zostaje uratowana w Karnaku... :(
czwartek, 7 stycznia 2021, 19:07   goliat
Miało być piątej odsłonie, a nie piątek.
czwartek, 7 stycznia 2021, 19:06   goliat
Co do serii Tomb Raider, zaglądnijcie na kanał na youtube arhn.eu i poszukajcie tam filmiku o historii serii Tomb Raider. Wraz z kolejnymi częściami twórcy, Core Desing mieli dość tej marki i dlatego w Last Revelation uśmiercono Larę. Szefostwo Eidosu było oczywiście wściekłe, bo pragnęło dalej doić z marki tyle, ile się da. Prawdę powiedziawszy, już pod piątek odsłonie powinni przekazać markę komuś innemu, ale zrobiło to dopiero Square po Angel of Darkness.
czwartek, 7 stycznia 2021, 18:58   Bigshark26
@Hagan dla mnie też był spoko, ale miał toporne sterowanie i pamiętajmy że ludki z PS2 miały "średniawy" dostęp do Day 1 Patch :D
Poza tym wizja tego AoD zmieniała się wraz ze zmianami zespołów, dlatego jest sporo elementów wyciętych ale pozostawionych w grze + ending został zmieniony (całość problemów TR zaczyna się od klęski urodzaju TR2 i jak Eidos cisnął po Crystal Dynamics aby produkował nexty).
P.S. AoD miała być trylogią i w kolejnych częściach miało być wyjaśnione dlaczego przeżyła (klątwa czy cuś).

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

I całkiem często ktoś mi oddaje.

Komentarzy:
1

Godny szejka pokój z widokiem na chmury? Właśnie je podziwiam. Otwarta butelka whisky i napełniona nią szklanka? Stoją przede mną. Chwila tylko dla siebie z dala od wścibskich oczu gości? Ochrona zaraz wróci, ale dopiero „zaraz”. Do wymierzenia sprawiedliwości potrzebny jest zatem już tylko jeden składnik: trutka na szczury.

Komentarzy:
18

Bo przecież świąteczne i sylwestrowe obżarstwo to za mało.

Komentarzy:
6

Tanie granie już dawno nie jest tylko wymysłem marketingowców – nowego Xboksa możemy kupić w abonamencie, a najnowsze gry odpalimy nawet na kilkuletniej karcie graficznej. Całe szczęście, że do tego trendu już jakiś czas temu dołączyli producenci gamingowych monitorów.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z