4
7.12.2020, 16:07Lektura na 2 minuty

Xbox: Taika Waititi zobrazował sen youtuberki wywołany jej sesją z konsolą

Microsoft bardzo poważnie podchodzi do hasła „Power Your Dreams”.


Witold Tłuchowski

Mogłoby się wydawać, że konsol nowej generacji reklamować nie trzeba – w końcu słyszał o nich każdy gracz, spora większość czekała na nie niecierpliwie, a część z nas już na lata przed pierwszymi zapowiedziami wiedziała, jakie urządzenie zakupi. Oczywiście życie wielkich korporacji wcale takie proste nie jest, a o klienta trzeba walczyć nieustannie. Proste hasła „nasze X jest lepsze niż Y” przestały wystarczać już dawno, a od kilkudziesięciu lat za reklamy biorą się nierzadko najzdolniejsi artyści.

Taika Waititi jest jednym z najciekawszych współczesnych reżyserów, sprawnie łącząc wyrazisty, charakterystyczny styl ze sporymi sukcesami kasowymi i krytycznymi. Szersza publika poznagała go dzięki „Co robimy w ukryciu”, ale biletem wstępu do hollywódzkiego panteonu był cudownie odmienny od innych filmów Marvela (co nie każdemu przypadło do gustu) „Thor: Ragnarok”. W zeszłym roku zachwycił nas swoim „Jojo Rabbit” czy ostatnim odcinkiem pierwszego sezonu „Mandalorianina”.

Microsoft postanowił więc powierzyć reżyserowi stworzenie reklamy Xboksa Series X/S. Pomysł na nią był jednak co najmniej nieszablonowy: miała być zobrazowaniem snów youtuberki MoonLiteWolf, która śniła je po graniu na nowej konsoli.

W opisie procesu powstania reklamy czytamy:


Aby uchwycić sny MoonLiteWolf, zastosowano metodę znaną jako Targeted Dream Incubation. Została wprowadzona do stanu snu zwanego hipnagogią, który był śledzony przez noszoną przez nią opaskę Hypnodyne (EEG). Kiedy osiągnęła ten stan – znany z lekkiego snu czy nawet medytacji – została poproszona o przypomnienie sobie swoich snów.


Microsoft uznał swój pomysł za tak intrygujący, że od razu opublikował również film opowiadający o tej metodzie zapisywania snów:

Przypomnę tylko, że mottem Xboksa Series X/S jest „Power Your Dreams”. 


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze