21
13.10.2020, 08:54Lektura na 1 minutę

Genshin Impact zarobiło ponad 100 milionów dolarów w niecałe dwa tygodnie

To największa premiera nowej marki w historii chińskiej branży gier.


Witold Tłuchowski

Produkcja chińskiego studia MiHoYo wzięła rynek szturmem, momentalnie stając się jedną z najważniejszych gier 2020. Stworzenie pełnoprawnej alternatywy dla Breath of the Wild zdecydowanie się opłaciło – na grę tłumnie rzucili się zarówno pecetowcy czy posiadacze PS4, jak i użytkownicy platform mobilnych. Rozbudowany gameplay, ogromny świat i bardzo dobra grafika w połączeniu z udostępnieniem za darmo sprawiły, że w ciągu czterech dni tytuł ściągnięto 17 milionów razy.

Genshin Impact jest bezpłatne, więc twórcy zarabiają na tutejszym odpowiedniku loot boksów. W pierwszym tygodniu gracze wydali na nie 60 milionów dolarów, po 12 dniach suma ta przekroczyła zaś 100 milionów dolarów. Jak informuje specjalizujący się w tamtejszym rynku Daniel Ahmad z Niko Partners, jest to „bez wątpienia najbardziej udana premiera nowej marki w historii chińskich developerów”. Dzieło MiHoYo króluje na listach gier F2P nie tylko na azjatyckich rynkach – chińskim, koreańskim czy japońskim – ale także w USA.

Produkcja Genshin Impact kosztowała 100 milionów dolarów. W pierwszym tygodniu po premierze była drugą najlepiej zarabiającą grą mobilną na świecie (za Honor of Kings, przed PUBG Mobile). 


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze