Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Interaktywne muzeum otwierania zamków w grach wideo do pobrania za darmo

Witold środa, 16 września 2020, 16:10 News

Tworzycie gry lub interesujecie się po prostu ich historią? Musicie koniecznie sprawdzić ten projekt.

Gry wideo zdążyły się już w ciągu kilkudziesięciu lat istnienia dorobić pokaźnej kolekcji różnych rozwiązań i systemów gameplayowych. Choć pewne pomysły z czasem stały się obowiązującym standardem, do niektórych kwestii i problemów każde studio podchodzi lub podchodziło po swojemu.

Dim Bulb Games, twórcy dostępnego obecnie za darmo w Epic Games Store Where the Water Tastes Like Wine, postanowili umożliwić innym developerom przyjrzenie się poszczególnym mechanikom, ucząc przy okazji graczy nieco historii. Studio stworzyło The Museum of Mechanics: Lockpicking, drobny darmowy tytuł pozwalający zobaczyć, jak do tematu otwierania zamków podchodziły różne firmy w przeszłości. Projekt jest na wczesnym etapie prac (autorzy chcą jeszcze dodać np. przykłady z kolejnych produkcji), a docelowo na tapet wzięte zostaną też inne elementy gier.

Każdy eksponat możemy sami przetestować. Dodatkowo mamy szansę poznać kontekst, w jakim jest osadzony (np. Oblivion był pierwszym TES-em korzystającym z minigry przy otwieraniu zamków), dowiedzieć się, jak konkretnie działa, a także przeczytać jego krótką analizę.

The Museum of Mechanics: Lockpicking waży nieco ponad 50 MB i gorąco zachęcam każdego, by poświęcił parę minut na zapoznanie się z tą produkcją. Pomysł jest w końcu genialny, szczególnie jeżeli sami myślicie o projektowaniu gier. Tytuł ściągnąć możecie Z TEGO MIEJSCA. Choć można to zrobić za darmo, obecna jest też opcja zostawienia autorom dolara lub dwóch.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 18 września 2020, 9:24   nortalf
@DarZ
Dzięki za info, waśnie pobrałem. Zamki ze Splinter Cell to były pierwsze zamki jakie pokonywałem, a te z Kingdom Come są po prostu nietypowe, dlatego o nie pytałem. Dzięki.
czwartek, 17 września 2020, 22:48   DarZ
@nortalf Jest zrobione już miejsce dla Splinter Cella, ale nic w nim jeszcze nie ma. O Kingdom Come z kolei nie ma jeszcze nawet ani jednej wzmianki.
czwartek, 17 września 2020, 19:06   nortalf
Ciekawe czy jest pierwszy splinter cell i Kingdom Come
czwartek, 17 września 2020, 11:47   DarZ
Udało się otworzyć wszystkie zamki, jakie obecnie są :D
Fakt - mechanik w grach jest jeszcze dużo, autor może nawet nie wiedzieć o nich wszystkich, ale chyba z ich implementacją do projektu nie miałby problemu, zważywszy na to, że tutaj poszło mu całkiem nieźle.
I faktycznie brakuje tutaj mechaniki z dwóch pierwszych Gothiców, gdzie metodą prób i błędów ustalało się kombinacje z góry ustalone dla każdej skrzyni w grze. Przez te wszystkie lata grania zrobiłem swoją własną listę z takimi kombinacjami :)
środa, 16 września 2020, 22:28   Kugger
A jest pierwszy Gothic? Lewo, prawo, prawo, lewo, prawo... Pobrałem, obejrzałem. Widać, że to początek i sama produkcja czasami się wysypuje oraz wygląda dosyć biednie.
środa, 16 września 2020, 18:01   mrozman
@lukegaX "Był pierwszym TES-em" ;)
środa, 16 września 2020, 17:23   lukegaX
W Thief: Deadly Shadows była mini gra z otwieraniem zamków na dwa lata przed Eldem Scrolls 4, więc żadna z tego nowość.
środa, 16 września 2020, 16:36   KB1
Patrząc na obrazek newsa, początkowo myślałem, że chodzi o prawdziwe zamki i symulację ich otwierania (w dzisiejszych czasach powstaje bardzo dużo symulatorów o najróżniejszych tematykach).

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z udostępnionych gier ograłam tylko osiem, bo na więcej nie miałam czasu, ale znalazły się wśród nich perełki. W dodatku pełne wersje wszystkich poniższych gier zadebiutują jeszcze w tym roku, a dema nadal możesz pobrać ze Steama!

Komentarzy:
0

Jeśli wybierasz się w podróż, niech będzie to podróż długa.

Komentarzy:
1

Już drugi tydzień z rzędu mam do czynienia z żabami, a przede mną jeszcze Frog Fractions!

Komentarzy:
4

Karty dźwiękowe Creative’a dzielą się na trzy linie. Te oznaczone literą X mają dość uniwersalny charakter i nadają się do różnych zastosowań, również do gier, czego najlepszym przykładem jest model X3.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« wrzesień 2020
PWŚCPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930