8
16.09.2020, 16:10Lektura na 2 minuty

Interaktywne muzeum otwierania zamków w grach wideo do pobrania za darmo

Tworzycie gry lub interesujecie się po prostu ich historią? Musicie koniecznie sprawdzić ten projekt.


Witold Tłuchowski

Gry wideo zdążyły się już w ciągu kilkudziesięciu lat istnienia dorobić pokaźnej kolekcji różnych rozwiązań i systemów gameplayowych. Choć pewne pomysły z czasem stały się obowiązującym standardem, do niektórych kwestii i problemów każde studio podchodzi lub podchodziło po swojemu.

Dim Bulb Games, twórcy dostępnego obecnie za darmo w Epic Games Store Where the Water Tastes Like Wine, postanowili umożliwić innym developerom przyjrzenie się poszczególnym mechanikom, ucząc przy okazji graczy nieco historii. Studio stworzyło The Museum of Mechanics: Lockpicking, drobny darmowy tytuł pozwalający zobaczyć, jak do tematu otwierania zamków podchodziły różne firmy w przeszłości. Projekt jest na wczesnym etapie prac (autorzy chcą jeszcze dodać np. przykłady z kolejnych produkcji), a docelowo na tapet wzięte zostaną też inne elementy gier.

Każdy eksponat możemy sami przetestować. Dodatkowo mamy szansę poznać kontekst, w jakim jest osadzony (np. Oblivion był pierwszym TES-em korzystającym z minigry przy otwieraniu zamków), dowiedzieć się, jak konkretnie działa, a także przeczytać jego krótką analizę.

The Museum of Mechanics: Lockpicking waży nieco ponad 50 MB i gorąco zachęcam każdego, by poświęcił parę minut na zapoznanie się z tą produkcją. Pomysł jest w końcu genialny, szczególnie jeżeli sami myślicie o projektowaniu gier. Tytuł ściągnąć możecie Z TEGO MIEJSCA. Choć można to zrobić za darmo, obecna jest też opcja zostawienia autorom dolara lub dwóch.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze