Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Twórcy serii Suikoden zebrali w jeden dzień 1,7 miliona dolarów na swoją nową grę [WIDEO]

Witold wtorek, 28 lipca 2020, 15:27 News

Klucz do sukcesu? Możliwość dodania swojego kota do produkcji za wpłatę powyżej 5 tysięcy złotych.

Dziś seria Suikoden jest już może odrobinę zapomniana, ale dwadzieścia lat temu wśród fanów jRPG-ów mogła konkurować nawet z Final Fantasy. Jedną z jej cech rozpoznawczych była ogromna liczba postaci, którą mogliśmy zrekrutować do naszej drużyny. Niestety z czasem cykl nieco podupadł i Konami ostatecznie zdecydowało się go zawiesić. Twórcy pierwszych części postanowili jednak powrócić po latach i dać światu... no, nie Suikodena VI, ale grę, która równie dobrze mogłaby by nim być.

Za Eiyuden Chronicle stoją Yoshitaka Murayama (trzy pierwsze części) i Junko Kawano (pierwsza i czwarta). Prócz nich nad produkcją pracują m.in. Junichi Murakami i Osamu Komuta (obaj tworzyli Suikoden Tierkreis z DS-a). Dawne sentymenty zespołu widać już w opisie gry: turowy system walki oparty na sześcioosobowej drużynie ze sprite'ami 2D i tłami 3D czy historia angażująca ponad 100 postaci.

Eiyuden Chronicle według planu minimum miało trafić tylko na pecety, ale wśród dalszych progów zbiórki znalazły się również wersje konsolowe. Ta zaś okazała się ogromnym sukcesem, więc gra pojawi się też na PS5 i Xboksie Series X (oraz innych platformach). Twórcy prosili o 509 tysięcy dolarów, a w momencie gdy piszę te słowa (czyli nieco ponad 24 godziny po starcie) zebrali już 1,7 miliona dolarów – pierwotną sumę uzbierali w trzy godziny. Ponieważ do końca zostało jeszcze 31 dni, suma ta z pewnością znacznie wzrośnie.

Kickstarterową zbiórkę Eiyuden Chronicle znajdziecie TUTAJ. Grę nabyć możemy już za niecałe 40 dolarów, ale wpłacając więcej, możemy odebrać unikatowe nagrody. Wśród nich jest możliwość zaprojektowania własnego przeciwnika, nazwania swoim imieniem NPC-a lub... dodania do gry naszego kota (lub innego zwierzaka, ale koty mają oddzielną kategorię). Gdyby nie zaporowa cena ponad 1400 dolarów*, sam bym się na to skusił.

Premiery duchowego spadkobiercy serii Suikoden spodziewać powinniśmy się w październiku 2022.

*Zresztą już wykupiona, pozostały wyłącznie droższe opcje.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 29 lipca 2020, 9:46   Dantes
@vsavior ogólnie Suikoden 2 nie było takie złe momentami wypadło lepiej lub gorzej zależnie od oczekiwań @CzlowiekKukurydza jakoś ogarnąłem zażądanie kompanią porostu sobie wybierasz tych towarzyszy, którzy najlepiej ci odpowiadają dla mnie faworytami pozostają Cleo, Phan, Camile, Geronimo, Flik, Viktor, Kasumi, Valeria inna sprawa nie wszyscy są dostępni od początku a część powiązana z określonymi zadaniami.
środa, 29 lipca 2020, 7:26   vsavior
@CzlowiekKukurydza: Główny wątek Suikodenów skupiał się raczej na głównym bohaterze i ludziach związanych z nim od wczesnych momentów rozgrywki, blisko 70% pozostałych rekrutów można traktować w pewnym uproszczeniu jako wątki poboczne.
@Dantes: Ale musisz przyznać że to Suikoden 2 miał ten Plot Twist, Suikoden 1 pomimo że bardziej przystępny i równie wciągający nie zdołał mnie tak zaskoczyć.
wtorek, 28 lipca 2020, 20:14   CzlowiekKukurydza
@Dantes Niby tak, ale jak masz 4 postacie to masz pewne możliwości, masz 8 to masz więcej możliwości, ale jak ekipa składa się z 50 to mam wrażenie, że robi się z tego całkiem niezły burdel. Przecież te postacie wypadałoby wyposażyć, ustawić skille, poznać ich historie. Ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zagrać i przekonać się czy tylko mi się wydawało.
wtorek, 28 lipca 2020, 18:25   Dantes
@CzlowiekKukurydza komplet 108 postaci jest wymagany do lepszego zakończenia by najmniej tak było w Suikoden 1 jednak gracz nie musi przyłączać każdej postaci jednak większa ich liczba daje więcej opcji zestawienia drużyny, pamiętam jak fani prosili Konami o edycję Suikoden 1 oraz 2 na Steam szkoda, że nic z tego nie wyszło, Konami posiada wiele dobrych mniej znanych gier ale prowadzi również kiepski marketing.
wtorek, 28 lipca 2020, 18:20   Xellar
Zapowiada się bardzo obiecująco. Na pewno kupię, gdy już będzie dostępne.
wtorek, 28 lipca 2020, 17:50   CzlowiekKukurydza
@vsavior A jakoś nie mogę się przekonać do odpalenia tej serii. Jeśli dobrze wyczytałem to w każdej części jest 108 grywalnych postaci. Wydaje mi się, że to musi wprowadzać chaos bo jRPG kładą bardzo duży nacisk na historię i postacie. Btw. Ta zbiórka to kolejny dowód na to, że jRPG na 'dużym' sprzęcie nadal jest popularne oraz na to, że na PC jest miejsce dla tego gatunku gier.
wtorek, 28 lipca 2020, 17:49   Dantes
@vsavior mi lepiej się grało w Suikoden 1 klasyczne jrpg, główny bohater bardziej mnie przekonuje, drużynę można było lepiej skomponować, system run mi bardziej odpowiadał, jedynie bitwy były uproszczone a sama długość rozgrywki mogła być dłuższa a Suikoden 2 wprowadzało wiele ulepszeń jednak to nie było samo nie przyciągnęło mnie na dłużej, mimo iż grałem w Suikoden 1 na PS1 to intro z Segi Saturn wciąż robi na mnie wrażenie https:www.youtube.com/watch?v=LvtZQMIdn3Q
wtorek, 28 lipca 2020, 17:46   Dropson
Niech Jarek coś dorzuci ^^
wtorek, 28 lipca 2020, 17:43   JillSandwich
@taz159357 już się skończyły opcje na dodanie prezydenta bożego :
wtorek, 28 lipca 2020, 16:53   vsavior
Nie mogę się doczekać premiery, Suikoden 2 był niesamowity.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« sierpień 2020
PWŚCPSN
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31