Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

StarCraft II świętuje dziesiąte urodziny sporą aktualizacją [WIDEO]

Witold wtorek, 28 lipca 2020, 12:20 News
pc

Zadowoleni będą przede wszystkim twórcy map.

Mało było gier, na które czekałem bardziej niż na StarCrafta II – a właściwie jego pierwszą część, bo do Heart of Swarm i Legacy of the Void podchodziłem już z nieco większym spokojem. Do dziś „dwójka” pozostaje – obok pierwszej części – moim ulubionym RTS-em i z przyjemnością oglądam mecze zawodowców, nawet jeżeli z mety wypadłem już lata temu. Wczoraj minęło jednak równe 10 lat od premiery Wings of Liberty, co jest świetnym pretekstem do powrotu.

Szczególnie że sam Blizzard zachęca do tego aktualizacją wypuszczoną z okazji dziesiątych urodzin. Wśród mniejszych rzeczy mamy np. nowe osiągnięcia w kampaniach, talenty prestiżowe dla dowódców w trybie kooperacji, kolejni komentatorzy, drobne elementy usprawniające rozgrywkę i oczywiście poprawki błędów. Głównym daniem pozostaje edytor, który doczekał się pewnych zmian.

Przede wszystkim tworzenie własnych map ma być łatwiejsze i mniej frustrujące. Być może ważniejsza jest jednak dodanie do Salonu Gier kolejnej kategorii: kampanii. Dzięki temu niestandardowe kampanie tworzone przez graczy rozegramy z jego poziomu, a one same będą o wiele prostsze do przygotowania – chociażby dzięki wsparciu rzeczy tak podstawowej jak wsparcie dla możliwości ładowania z mapy na mapę. Imponującą listę zmian w edytorze znajdziecie TUTAJ.

Choć na patch 5.0 trudno narzekać, fani liczyli chyba na nieco huczniejsze świętowanie.

Warto przypomnieć, że StarCraft II od 2017 dostępny jest za darmo (tj. znaczna jego część).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 30 lipca 2020, 13:17   Maciejka01
@gimemoa Fabuła. Świetna. SCII. Chyba w dwie różne gry graliśmy.
czwartek, 30 lipca 2020, 8:10   gimemoa
Starcraft II to jeden z najlepszych RTSów w jakie grałem. Świetna fabuła, zróżnicowane misje, fajna muzyka, rozwój jednostek, przerywniki itd. Wracam do niego regularnie co jakiś rok przechodząc wszystkie 4 kampanie.
środa, 29 lipca 2020, 17:46   CzlowiekKukurydza
@Quel Mi osobiście bardziej pasowały kampanie z WC3 i TFT. Jeszcze WoL i HotS były w miarę (zwłaszcza WoL), ale drugą połowę Legacy of the Void musiałem sobie dawkować niczym gorzkie lekarstwo. Może jestem za stary na te wszystkie 'nowości i urozmaicenia', ale dla mnie czasami kojarzyło się to z graniem w 'obowiązkowe misje skradane' w starych FPSach - po prostu było trzeba to odbębnić aby dalej cieszyć się grą.
środa, 29 lipca 2020, 10:42   Quel
...ale nie można napisać, że były nudne. Jak mogły być nudne przy takim zróżnicowaniu. Nuda wkrada się tam gdzie jest powtarzalności, a nie zróżnicowanie. Tu może wam się nie podobać model rozgrywki, dziwne (jak na RTSa) cele misji, projekt map, jednostki, ale nuda? To tak brzmi jak by ktoś chciał bardzo na siłę coś złego napisać o SC2 i wychwalić SC1 (nic w tym złego) tylko nie bardzo wiedział w jakie słowa to ubrać.
środa, 29 lipca 2020, 10:39   Quel
Ja zaczynałem od pierwszej części SC, później BroodWar (a jeszcze wcześniej WC:O&H, WC:ToD. WC:BtDP) tak więc przeszedłem przez wszystkie RTS Blizza. W sowim czasie były genialne ale wszystkie misje były na jedno kopyto. Nuda była własnie w pierwszym SC bo schemat był ten sam w każdej z nim. Nie było odmiennych taktyk. Miałeś bazę do rozbudowy, wyprodukowanie (jak napisał JJJJ) combo śmierci, zniszcz bazę wroga - nic więcej. Co można napisać o SC2 to, że np. kogoś męczyło nowe podejście do celów misji,...
środa, 29 lipca 2020, 9:59   Dantes
@Quel Starcraft II może początkowo się wydawać, że misji jest dużo i mają różny charakter ale nie zmienia faktu, że nudzą, jedyny plusy to oprawa graficzny i wybór ulepszeń w Starcraft Broodwar gracz podąża za fabułą, która bynajmniej ma jakiś sens bez zbędnych udziwnień może misje na pozór są podobne ale wymagają odmiennych taktyk zależnie od otoczenia piszę o kampanii single multi mnie nigdy nie interesowało, wszystko zależy od jakiej część zaczynałeś wtedy ta jest najlepsza dla ciebie.
środa, 29 lipca 2020, 8:56   Revanchist
@JJJJ
O ile uważam, że kampania WoL jest znakomita i zdecydowanie jest to najwybitniejszy singiel w historii RTS-ów (kij tam z tragiczną fabułą, jeśli klimat i grywalność i pomysły są 10/10), to jednak nieustanne "ściganie" gracza i czasówki praktycznie co misję są zdecydowanie męczące. Dlatego też najbardziej mi się podobały te misje, w których na spokojnie można było budować bazę i nie śpieszyć się z niczym. Może było ich tylko kilka, ale były. :D
środa, 29 lipca 2020, 8:36   Azaraphiel
Ludzie dostają coś za darmo: "Coooo tylko tyleeee?"
środa, 29 lipca 2020, 1:09   JJJJ
W dodatku zdecydowanie to poprawiono i misje były bardziej urozmaicone więc wspominam go lepiej. Osobiście wolę 2 za system progresji pomiędzy misjami, większe urozmaicenie, więcej jednostek, większy budżet, wyzwania do misji i brak irytującego ograniczenia jednostek w jednej grupie. Fabuły nie oceniam, bo dla mnie jest to rzecz subiektywna. Muszę dodać również, że głównie oceniam kampanię, jestem średnio obeznany w RTSy i multika 1 vs 1 nie tykam.
środa, 29 lipca 2020, 1:05   JJJJ
Ja mam odmienne zdanie. W 2 właśnie takie podejście bardzo mi się podobało, bo cały czas robiło się coś nowego i musiałeś się adaptować do danej sytuacji co nie pozwalało się znudzić. Na dodatek wyzwania do danych misji były świetnym argumentem do powracania do tych już wykonanych i bardzo przyjemnego główkowania jak je wykonać W 1 prawie każda misja to było jedno i to samo. Obroń sie, zrób combo śmierci, rozwal bazę przeciwnika, powtórz w następnej misji, oo a teraz damy Ci korytarzówkę raz na kampanię. ;)

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z