Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITValve: „Nie boimy się dłużej Half-Life’a”. Twórcy Alyx chcieliby stworzyć kolejną grę z serii

Witold piątek, 10 lipca 2020, 12:46 News

Fani na pewno nie mieliby nic przeciwko.

Wydany w marcu Half-Life: Alyx udowodnił trzy rzeczy – na VR jest miejsce na produkcje AAA, fani wciąż chcą kolejnych Half-Life'ów, a Valve nadal umie robić gry. Nic więc dziwnego, że po sukcesie tytułu (tak krytycznym, jak i komercyjnym) pojawiły się głosy zachęty do pójścia za ciosem i stworzenia kolejnych odsłon serii na innych platformach.

Z opublikowanego wczoraj Half-Life: Alyx – Final Hours, interaktywnej książki o serii Valve autorstwa Geoffa Keighleya (dostępnej na Steamie), wynika, że podobne nastroje panują w samym studiu. Twórcy już wcześniej przyznawali, że legenda poprzednich części bardzo im ciążyła i paraliżowała wszelkie próby rozpoczęcia prac nad pełnoprawną „trójką”. VR-owy projekt pozwolił im jednak uwierzyć we własne siły – jak powiedział Phil Co, projektant poziomów przy Alyx:

Lody zostały przełamane, teraz mamy nadzieję całkowicie je rozbić. Nie boimy się dłużej Half-Life'a.

Developerzy liczą na to, że Valve zdecyduje się stworzyć Half-Life'y na bardziej tradycyjne platformy – nawet jeżeli część z nich nie jest przekonana, czy firma byłaby w stanie udźwignąć tak wielki projekt bez poważnych zmian w strukturze (w tej chwili praca toczy się raczej w małych zespołach, dziesiątki projektów jest rozpoczynanych i porzucanych po czasie etc.).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 15 lipca 2020, 4:21   Fallschirmjager
A ja zakochałem się w Half Life, Opposing Force, Half Life 2, Episode 2. Najlepszy Fps w jaki grałem tuż po Unreal (nie Tournament). Quake i Doom nigdy mnie nie obchodziły. Te najnowsze Doomy to jakaś porażka, tam ma się wrażenie, że strzela się z wiatrówek a nie broni palnej. Far Cry był też miłym zaskoczeniem. Natomiast Crysis to dno z dobrą grafą, za to Warhead już jest grywalny. Krótko mówiąc lubię FPSy z fabułą. Tylko nigdy nie przejdę Alyx, sprzęt za ponad 4000 dla jednej gry...
sobota, 11 lipca 2020, 19:24   CzlowiekKukurydza
@Amadeone To w co Ty grasz skoro strzelanie w HL2 jest dla Ciebie świetne (zwłaszcza po tylu latach)? Przecież już w momencie premiery wszyscy twierdzili, że strzelanie jest co najwyżej poprawne. Walka to w większości wypadków hitscan vs hitscan, 'kto pierwszy strzeli ten wygrywa'. Radochę dawały/dają praktycznie tylko kusza, Gravity Gun i shotgun. Od strzelania w ruchu bardziej sprawdza się wychylanie się 'o pół piksela' i strzelanie przeciwnikowi w piętę aż padnie.
sobota, 11 lipca 2020, 19:16   Twardykolo
Też się dołączę. Nie lubię GTA, jest dla mnie nużące i nie podoba mi się klimat.
sobota, 11 lipca 2020, 14:45   Xellar
SolInvictus,
Xellar nieśmiało podnosi rękę - też nie lubię GTA. Tacy ludzie istnieją naprawdę :)
sobota, 11 lipca 2020, 14:27   CYBERTRIBAL
@SolInvictus
No to dobiję cię. Ja też nie lubię GTA ;)
sobota, 11 lipca 2020, 10:55   zadymek
@CYBERTRIBAL Przede wszystkim grałeś w wersję połataną i z usprawnionym Sorce engine. Na premierę HL2 to był niezły śmietnik: potwornie długie czasy wczytywania, debilne AI, błędy (co połatali jedne, dodali nowe, jak nie mrugający NPC), i ździebko brzydszy. Dopiero byś się odbił ;)
sobota, 11 lipca 2020, 8:51   SolInvictus
@CYBERTRIBAL OK, w takim razie po prostu Ci nie przypasowala. Ja w czasach premiery HL2 gralem na PS2, a kompa mialem zbyt slabego, by nawet sie interesowac. Dlatego dosc przedluzo mi sie jego ogranie i padlo na czasy, kiedy byla to juz gra z niemal kazdej strony archaiczna. Mam kolege, ktory nigdy nie lubil serii GTA, co nie miesci mi sie w glowie, ale najwyrazniej tacy istnieja ;) Ja sam przeczolgalem sie przez pierwsze TLoU, wiec nawet rekordzisci Metacritica moga nie podejsc.
sobota, 11 lipca 2020, 6:47   CYBERTRIBAL
@SolInvictus
Pierwszy raz w to grałem gdzieś w okolicach 2005-6 roku, więc trochę czasu temu. I już wtedy się od niego odbiłem.
sobota, 11 lipca 2020, 1:34   w1ntermu7e
@acererak czytanie ze zrozumieniem się kłania, przecież jest napisane chwilę potem że te projekty były porzucane. Z tego co kojarzę to w pracach był nowy L4D, HL3, kolejne epizody HL + jakaś gra we współpracy z Arkane
sobota, 11 lipca 2020, 0:40   Amadeone
Mimo iż zacząłem swoją przygodę z Half Lifem niedawno, gra niewiarygodnie spodobała mi się. Interfejs to według mnie cudo techniki, inne studia powinny brać przykład. Strzela się cudownie, bronie mają moc, gravity gun to niezliczona ilość zabawy. Mam nadzieję że wezmą wszystkie śwoetbe elementy z wszystkich gier i połączą w jedną, niesamowitą produkcję. I niech dadzą Adriana D:

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z