Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTim Sweeney: Dzięki darmowemu okresowi w EGS gry sprzedają się lepiej na Steamie i konsolach

Witold wtorek, 2 czerwca 2020, 11:59 News

Zdaniem prezesa firmy sięgamy dzięki nim również po gatunki, których w innym wypadku byśmy nie wypróbowali.

Zbadaniu wpływu sklepu Epica na pecetowy ekosystem jest pewnie materiałem na przyzwoitą pracę naukową, ale i bez poważniejszych badań wiemy, że EGS niemało w ostatnim roku namieszał. Tytuły na wyłączność wciąż wzbudzają ogromne kontrowersje, a darmowe cotygodniowe produkcje na stałe zagościły już na growym pejzażu. Zdaniem Tim Sweeney, prezesa firmy, na tym się nie kończy rola platformy.

Podczas rozmowy z GameSpotem Sweeney przekonywał, iż według jego wiedzy rozdawanie bezpłatnych gier w Epic Games Store ostatecznie przekłada się na wzrost ich sprzedaży. Jak powiedział:

Cały ten proces jest niesamowity. Dzięki umowie z developerami, w której płacimy im właściwie za prawo do wydawania gry za darmo przez jeden tydzień, jesteśmy w stanie dać graczom świetny szereg gier i jednocześnie zachęcić ludzi do spróbowania tytułów z gatunków, o graniu w które nigdy nawet nie myśleli.

Nie ockniesz się nagle i nie kupisz gry w stylu Satisfactory, jeżeli nie lubisz tego rodzaju gier, nie wydasz na nią pieniędzy, ale jeżeli dostaniesz ją za darmo, zobaczysz, że to świetny tytuł. Ludzie odkryli w ten sposób wiele świetnych produkcji – to korzyść dla developerów. Większość twórców, którzy udostępniają swoje gry bezpłatnie w naszym sklepie, zauważyła, że ich sprzedaż na Steamie i konsolach faktycznie wzrosła po pojawieniu się za darmo w Epicu. Dzieje się tak z powodu zwiększonej świadomości graczy na temat tytułu. Stąd [darmowe gry] są bardzo pozytywną rzeczą, która wprowadziła dziesiątki milionów nowych użytkowników do Epic Games Store, co było cudowną rzeczą dla firmy.

Całość wywiadu możecie obejrzeć poniżej:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Epic Games Store,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 4 czerwca 2020, 21:56   CzlowiekKukurydza
@Aqwet Easter egg to easter egg... A ukryty shit to coś czego nie mają już dzisiejsze singlowe shootery, czyli sekrety.
czwartek, 4 czerwca 2020, 21:00   Aqwet
To już resident evil 2 miało tapetki za kolejne przechodzenie gry. W doomie też były ukryte rzeczy, ale głównie nazywano to easter eggsami lub po prostu ukrytymi apteczkami zbrojami itp.
czwartek, 4 czerwca 2020, 17:36   CzlowiekKukurydza
@Aqwet Osiągnięcia są pewnie równie stare co gry (Hi-score to też jakiś rodzaj osiągnięcia, podobnie odblokowywanie broni i podobnych gdy przejdzie się daną grę spełniając pewne warunki). Żeby aż tak daleko nie sięgać pamięcią to Final Fantasy XII na PS2 ma ekran w Gildii Łowców na którym pojawiają się kolejne sprajty za pokonanych przeciwników, itp. Star Ocean 3 ma nawet oddzielny plik zapisu na Trofea. Późniejsze konsole i dostęp do internetu sprawiły, że łatwiej było się chwalić swoimi osiągnięciami.
czwartek, 4 czerwca 2020, 13:30   Quel
@CzlowiekKukurydza, jeżeli w jakiś grach cos wymaga zdobycia osiągnięcia i nie ma dostępnej innej alternatywy to moim zdaniem zły design i wina leży po stronie dewelopera. Dobrym przykładem jest WoW, gdzie niektóre osiągnięcia odblokowują mounty/pety ale masz cale mnóstwo alternatywnych mountow/petow do zdobycia w inny sposób. Z drugiej strony nie gram w multi (poza WoW) wiec nie bardzo się orientuje jak to wygląda w np. podanym przez ciebie BF
czwartek, 4 czerwca 2020, 13:26   Quel
@sadpanda - jak padnie. Poza tym nie ma fizycznej możliwości bym mógł ściągnąć wszystkie gry jakie mam w bibliotekach rożnych sklepów (zakładając, ze miałbym je wszystkie na GOG) bo po prostu nie było by to opłacalne z powodu ilości TB jakie były by potrzebne by to zarchiwizować. Myślę, ze upadkiem Steam głowy sobie nie musimy na razie zawracać.
czwartek, 4 czerwca 2020, 13:21   Quel
@CzlowiekKukurydza, widzisz, tak się składa, ze nie potrzebuje, ale np. taki Wasteland 2, gra w miarę nowa, na Steam osiągnięcia ma, a na GoG nie. Jako, ze je lubie (i doskonale rozumiem, ze ty ich lubić nie musisz) wybieram wersje na Steam bo dla mnie, to co oferuje GoG jest wybrakowane. @sadpanda - patriotyzm w takim przypadku mam gdzieś. Jeśli konkurent z innego kraju oferuje więcej to znaczy, ze GoG musi gonic, a nie liczyc na patriotyzm klienta.
środa, 3 czerwca 2020, 23:26   Aqwet
@sadpanda W sumie jak steam padnie to "masz wszystko, czego pliki instalacyjne ściągnąłeś." ale pod warunkiem, że nie jest to jakieś online. A co do osiągnięć, to były przed steamem, ba były nawet zanim nazwano je osiągnięciami. Wg mnie to zasługa xboxa.
środa, 3 czerwca 2020, 19:46   sadpanda
@Quel
Jeżeli padnie Steam - tracisz dostęp do całej biblioteki.
Jeżeli padnie GoG - masz wszystko, czego pliki instalacyjne ściągnąłeś. I jesteś Turbopatriotą. It's something.
GoG ma acziki, jeżeli komus chciało się je dodać do gry. Ponieważ zaczynali jako Good Old Games - to większość tytułów jest bardzo stara i aczików nie dało się zaimplementować z różnych powodów.
środa, 3 czerwca 2020, 19:39   sadpanda
Dalej mylicie wydanie gry na Steam z wyłącznością Steam na jej sprzedaż. Steam utrzymuje wysoką marżę, bo część kluczy nie jest sprzedawana za jego pośrednictwem, ale gry korzystają z infrastruktury Steam, nie wydawcy/developera. To jest opłata za utrzymanie tytułu na platformie. Ceny gier na GoGu i Steam są przeważnie zbliżone, a w sklepach wydawców (np. Paradox) są DROŻSZE.
środa, 3 czerwca 2020, 17:20   CzlowiekKukurydza
@zadymek Myślę, że musimy założyć najgorsze - on w czasach przed wprowadzeniem osiągnięć cieszył się rozgrywką samą w sobie.
@Quel Zakładam, że samej grze też potrzebujesz co pewien czas jakiegoś 'unlocka' żeby było po co grać. Dzięki takiemu podejściu ludzi w grach typu BF trzeba zrobić 100 headshotów żeby odblokować kolimator zamiast mieć do niego dostęp od początku rozgrywki jak to było dawniej.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z