SimRefinery: Odnaleziono dyskietkę z zaginioną grą Maxis
Produkcja pochodzi z okresu, w którym firma próbowała swoich sił w symulacjach dla biznesu.
Swego czasu Maxis, skuszone powodzeniem swoich dzieł z przedrostkiem Sim-, postanowił postawić krok dalej. Podjąć się produkcji, które, bardziej niż na satysfakcjonującą rozgrywkę, stawiały na bezwględny realizm i zadowolenie nie graczy, ale pracowników i szefostw prawdziwych firm.
Tym sposobem w okolicach 1992 firma zabrała się za SimRefinery. Gra została stworzona na zamówienie amerykańskiej rafinerii Chevron Richmond. Bardziej niż symulator zarządzania, miała ona służyć jako źródło wiedzy o jej działaniu i docelowo trafić pod strzechy szeregowych pracowników. Skomplikowaną i hiperrealistyczną symulację opracowywano w ścisłej współpracy z zarządem. Niestety, ten dziwny artefakt przeszłości zaginął, pozostawiając po sobie jedynie screenshot ekranu głównego. Do czasu.
O istnieniu gry napisał zajmujący się historią gier wideo Phil Salvador, czym wywołał falę zainteresowania. Nieoczekiwanie znalazła się osoba, która posiadała oryginalną dyskietkę z produkcją. Osiągnięcie tym bardziej imponujące, że SimRefinery nie doczekała się zastosowania na szeroką skalę – pomimo, że odniosła spory sukces wewnątrz firmy i "drastycznie poprawiła komunikację między oddziałami".
— Jason Scott (@textfiles) May 21, 2020
Teraz produkcja trafi na stronę organizacji non-profit archive.org, która poza prowadzeniem znanej każdemu Wayback Machine zajmuje się również katalogowaniem starszych gier wideo.
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.