PlayStation: Chiny blokują czasowo dostęp do PSN-u
Powodem może być luka dająca dostęp chińskim graczom do usług i gier z innych regionów.
ChRL jest jednym z najważniejszych rynków dla gier wideo, a jednocześnie jednym z tych, na który najtrudniej jest wejść czy się na nim utrzymać. Rządowe regulacje są niezwykle surowe, przez co tamtejsi gracze stale napotykają problemy nieznane właściwie w innych zakątkach globu.
Wczorajsze zawieszenie działania PlayStation Network, o którym poinformował Zachód analityk branżowy Daniel Ahmad, oczywiście nie musi być czymś wyjątkowym – oficjalnym powodem jest bowiem aktualizacja zabezpieczeń serwisu. Chiński oddział PlayStation nie podał jednak przewidywanego terminu, w którym usługa powróci do życia. Ahmad wskazuje też na potencjalnie inną przyczyną takiej decyzji:
The only reason I'm posting is this, and i kid you not, is because an Xbox fanboy claimed on Weibo that they reported to authorities about certain back door elements that are easily accessible to switch to overseas services. Was taken down right after.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 10, 2020
So let's see what happens.
Jedynym powodem, dla którego o tym piszę – i nie żartuję – jest to, że jeden z fanboyów Xboksa twierdził na Weibo [chińskim odpowiedniku Twittera – red.], iż zgłosił władzom pewne backdoorowe rozwiązania, dzięki którym łatwo jest zyskać dostęp do zagranicznych usług. [PSN] został zdjęty chwilę później.
Fani szybko sprostowali jednak, że wspomniany osobnik jest trollem, który udaje także fanboya PlayStation czy Nintendo. Mimo wszystko według niektórych komentarzy możliwość zalogowania się na PS4 na konto użytkownika z innego rejonu faktycznie istnieje, przez co chińscy gracze mogą mieć dostęp do produkcji i usług normalnie w ChRL-u niedostępnych.
Jeżeli luka w rzeczywistości istnieje, PSN w tym kraju może być niedostępny aż do czasu jej załatania.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.