Wielka Brytania: Rząd łączy siły z branżą gier w walce z koronawirusem
Brzmi poważnie, chociaż w rzeczywistości jest to ciut mniej spektakularne.
Walka z pandemią COVID-19 jest zażarta, a ochotnicy zgłaszają się na wszelkie możliwe fronty. Wielokrotnie pisaliśmy już o roli naszej branży w tym konflikcie – czy to za sprawą zwykłego zachęcania do siedzenia w domu (dzięki darmowemu dostępowi do różnych tytułów), czy bezpośredniej pomocy finansowej – przykładowo Sony przeznaczyło na walkę z koronawirusem 100 milionów dolarów, a Rockstar przekaże 5% przychodów z GTA Online i Red Dead Online na pomoc lokalnym społecznościom i biznesowi.
W tym czasie nawet najzwyklejsze siedzenie w domu jest działaniem – dlatego brytyjski rząd postanowił wykorzystać gry wideo do przekazywaniu społeczeństwu prostych zaleceń. Department for Digital, Culture, Media and Sport połączył siły z kilkoma firmami tworzącymi gry, aby trafić do jak najszerszego grona z prostą wiadomością: zostań w domu, chroń NHS [w uproszczeniu brytyjski NFZ – red.], ratuj życie. Owoce współpracy widoczne są już teraz.
Należące do Activision Blizzard King umieściło więc w swoich grach – przede wszystkim serii Candy Crush – krótkie hasło: „Zostań w domu”. Dodatkowo firma wykupiła 230 cyfrowych miejsc reklamowych, w których zamiast o swoich produkcjach informować będzie o „kluczowych wiadomościach związanych ze zdrowiem publicznym”.
Również Rebellion (znany z serii Sniper Elite) kieruje graczy z ekranu swojego launchera na strony rządowe poświęcone koronawirusowi. Rzecz jasna towarzyszy temu wspomniany już komunikat o konieczności nieopuszczania mieszkania. Studio udostępniło także miejsca reklamowe w wydawanych przez siebie komiksach. Również w DiRT Rally 2.0 od Codemasters umieszczono stosowne ogłoszenia.
Akcja departamentu dopiero się rozkręca, więc powinniśmy spodziewać się, że niedługo dołączą do niej kolejne studia i wydawcy.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.