Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Borderlands 3: Gearbox wypłaci pracownikom dużo mniejsze bonusy, niż oczekiwali

Witold czwartek, 2 kwietnia 2020, 12:05 News
PC

Gra okazała się o wiele droższa, niż pierwotnie planowano.

Najnowsza odsłona najbardziej kolorowej serii loot shooterów na rynku odniosła niewątpliwie ogromny sukces. Do końca zeszłego roku do sklepów trafiło prawie 8 milionów kopii gry, a od tego czasu produkcja zdążyła zadebiutować na Steamie i doczekać się dodatku. „Trójka” przyniosła Gearboksowi górę pieniędzy, a cała seria wygenerowała już ponad miliard dolarów. Najnowsze doniesienia Kotaku wskazują jednak, że świetny wynik produkcji nie przełoży się na wymierne korzyści dla pracowników.

Dla kontekstu należy najpierw opisać, jak wygląda sytuacja premii i zarobków w studiu. Firma od lat daje zatrudnianym developerom „standardową” pensję, jednocześnie oferując wyjątkowo atrakcyjny i oryginalny model dzielenia się zyskami. Mianowicie, gdy dany tytuł się zwróci, tantiemy z jego sprzedaży rozkładają się następująco: 60% idzie na konto firmy, 40% trafia zaś do kieszeni pracowników w formie kwartalnych bonusów. Dzięki temu przy okazji premiery Borderlands 2 niektórzy z nich zarobili na tyle dużo, by kupić sobie nawet nowe domy – tym faktem studio miało zresztą reklamować się przy okazji zatrudniania nowych osób, co z pewnością dla niejednego było poważnym bodźcem do podjęcia pracy w firmie.

Ponieważ od tamtego czasu Geaerbox nie mógł pochwalić się wielkimi hitami, wysokość bonusów spadła. Źródła Kotaku powiedziały portalowi, że z „trójką” wiązano z tego powodu wielkie nadzieje. Zresztą sam zarząd miał obiecywać sześciocyfrowe premie (podpowiem: setki tysięcy) po udanym debiucie na rynku Borderlands 3 – sumy miały być tym większe, im dłuższy był czyjś staż w studiu. Developerzy widząc wyniki, jakie osiąga produkcja, zacierali więc ręce. Niestety, będą musieli obejść się smakiem.

Przedwczoraj odbyło się bowiem zebranie, podczas którego Randy Pitchford przekazał pracownikom, że bonusy będą „znacząco niższe, niż oczekiwali”. Wszystko dlatego, iż trzecia część okazałą się sporo droższa w produkcji względem pierwotnych planów, a sama firma znacznie rozrosła się w międzyczasie; do tego prognozy sprzedażowe miały być zdecydowanie zbyt optymistyczne.

Pitchford miał również swoim zwyczajem powiedzieć podczas spotkania, że jeżeli komuś nie podoba się ten system, zawsze może odejść. Jednocześnie jednak obiecał postarać się o zaliczkę od 2K na poczet przyszłych tantiem. Sama firma zapytana o sprawę przez Kotaku w oficjalnym oświadczeniu ogłosiła, że gra zaczęła już na siebie zarabiać, a pracownicy dostali pierwsze bonusy. 

Wydarzenie to miało rozwścieczyć wielu pracowników: wskazują oni przy tym na dwunastomilionową premię, jaką wypłacono cztery lata temu Pitchfordowi (chociaż źródła zaznaczają, że pieniądze na nią nie pochodziły z puli pracowniczej, a wspomnianych 60% dla firmy). Część z nich spodziewa się, że w najbliższym czasie spora liczba osób postanowi opuścić w związku z tym studio.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 3 kwietnia 2020, 18:34   cali
Streszczając: Randy "Dolar" Pitchford trzyma formę jak zawsze, czyli najgorszego zarządcę w branży. Najlepsze jest jednak to że jest nie do ruszenia przez wydawcę "Take Two".
piątek, 3 kwietnia 2020, 0:10   DETHKARZ
No cóż, przed premierą B3 wiele razy strzelili sobie w stopę...
czwartek, 2 kwietnia 2020, 21:01   piterbro
@Avenien www.businessinsider .com/gearbox- ceo-randy-pitchford-lawsuit-dismissed- 2019-10?IR= T
"The dismissal statement said evidence exonerated Pitchford of all allegations against him." - Decyzja o odrzuceniu pozwu była uzasadniona tym, że przedłożone dowody oczyszczały Pitchforda ze wszystkich stawaianych mu zarzutów.
czwartek, 2 kwietnia 2020, 20:51   goliat
@CichyPL O tym wiem od dawna, Sapkowski po prostu nie wierzył w Wiedźmina, zwłaszcza, że wcześniej za to uniwersum miał się wziąć studio Metropolis, ale projekt nie wypalił, dlatego od Redów też wziął kasę z góry.
czwartek, 2 kwietnia 2020, 19:03   CichyPL
goliat
CD Projekt RED chciał Sapkowskiemu wypłacić kasę i to nawet niezłą ale on się nie zgodził na to i chciał wycisnąć jak najwięcej kasy od nich choć sam dał im zgodę na wykorzystanie jego twórczości i nie chciał kasy od nich bo mówił ze to będzie klapa ogromna i nie wieży w powodzenie tego projektu !
weic dał ciała ! a mogło byc po przyjacielsku /;
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:23   GolecWTF
@ja0lek, ja akurat jestem pierwszy do śmiania się z religii, ale przyznam, że okłada najzwyczajniej nie pasuje mi do serii. To nawiązanie nijak nie ma się do Borderlands i zwyczajnie mi się nie podoba.
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:09   witold
Tytuł faktycznie mógł być mylący (miałem na myśli te sześciocyfrowy kwoty, o których wspominano pracownikom), dlatego zmieniłem na mniej krzykliwy.
czwartek, 2 kwietnia 2020, 17:00   Avenien
@piterbro trzymajmy się faktów. Powództwo nie zostało oddalone przez sąd, sąd nie analizował dowodów ani nie wydał wyroku. Obie, a właściwie 3, strony dogadały się i pozew został wychowany, przez co z automatu został prawomocnie umorzony. Co oznacza albo 2 rzeczy : albo dowody były i po prostu dogadali się na odpowiednią sumę, albo ich faktycznie nie było, ale tu rodzi się pytanie czemu nie pozwolić sądowi o tym zadecydować?
czwartek, 2 kwietnia 2020, 16:35   piterbro
@Kawalorn Nie wypłacił żadnych "kolejnych" 12mln, a co do tych które rzekomo sobie wziął wcześniej, powództwo oskarżające to o to zostało oddalone w zeszłym roku, bo dowody wskazywały, że nic takiego nie miało miejsce - czyt. powód kłamie. Więc byłoby dobrze gdybyś Ty też przestał.
czwartek, 2 kwietnia 2020, 14:28   YogoWafel
@ja0lek no patrz, a ja przez okładkę kupiłem wersję ze steelbookiem...

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z