Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Wiedźmin: Chcielibyście porozmawiać z Geraltem? Sztuczna inteligencja wam to (kiedyś) umożliwi [WIDEO]

Witold czwartek, 19 marca 2020, 11:49 News

Czasem odrobinkę bełkocze bez ładu i składu, ale można zrzucić to na karb stojącego przed nim kufla.

Rosyjskie The Mind Simulation Lab zajmuje się badaniem i tworzeniem sztucznej inteligencji, w tym również pracami nad silną sztuczną inteligencją (w skrócie: będącą w stanie rozumować jak człowiek). Jednym z celów firmy jest znalezienie jej zastosowania również w grach wideo: uczyńmy NPC-ów mądrymi – jak mówią sami twórcy. Miałoby to pomóc uczynić światy naszych ulubionych produkcji jeszcze bardziej atrakcyjnymi, a postaci niezależne stałyby się żyjącą jego częścią.

Autorzy wspominają o „zaprzyjaźnianiu się z NPC-ami”. Nie boją się zresztą naprawdę dużych słów:

To nowy rodzaj życia, ponieważ bohaterowie ci będą zachowywać się jak prawdziwi ludzie, będą mieli unikalne cechy charakteru, bogatą wiedzę, zainteresowania, marzenia, cele życiowe i, co najważniejsze, będą zdawać sobie sprawę, że są mieszkańcami świata gry, tak jak ludzie zdają sobie sprawę, że są mieszkańcami tego świata.

Odrobinę przerażająca wizja, sami przyznacie.

The Mind Simulation Lab, z racji tego, że członkowie zespołu są wielkimi fanami gier CD Projektu, postanowiło zacząć swoje próby od postaci Geralta z Rivii. Pierwsze efekty możecie zobaczyć poniżej:

Rozmowa ta miejscami przypomina oczywiście pogawędkę ze średnio rozgarniętym botem, jednak The Mind Simulation Lab zapewnia, że stoi za tym wciąż ucząca się sztuczna inteligencja. Będziemy obserwować ten projekt z zaciekawieniem (a część z nas pewnie i z niepokojem). Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 20 marca 2020, 10:26   sadpanda
"co najważniejsze, będą zdawać sobie sprawę, że są mieszkańcami świata gry"
A co nam zrobi takie samoświadome AI jak ogarnie, że zamknęliśmy je w blaszanej puszce w imię naszej rozrywki? Do jakich wniosków dojdzie, jak ktoś w GTA CXXVII rozjedzie setnego niewinnego NPCa?
A co z jego motywacją do działania? Czy zmuszanie samoświadomych NPC przez zaprogramowanie ich do wykonywania konkretnych działań wbrew ich woli może być dopuszczalne?
Nie jestem pewien czy chcę prawdziwej AI w grach...
piątek, 20 marca 2020, 0:41   korinogaro
Pawonashi, nie potrzebowałbyś tego u setek obiektów a maksymalnie u kilku żeby stworzyć praktycznie perfekcyjną iluzję. W końcu z iloma NPC rozmawiasz na raz? A reszta otoczenia mogłaby spokojnie lecieć na znacznie prostszych algorytmach i byś nie ogarnął. Np. system mógłby w czasie gdy akurat z nikim nie gadasz szykować gotowce odczytywane przez NPCów w karczmie czy na targu. Wiesz, gadasz z kimś konkretnym to leci na zywca, ale wszyscy w koło gadają z przygotowanego wcześniej przez SI skryptu.
czwartek, 19 marca 2020, 15:06   Pawonashi
I matka nosiła jeszcze rękawiczki symulujące uczucie dotyku córki w VR. Więc to, co było w SAO Ordinal Scale, ale dopiero po przeniesieniu do naszej rzeczywistości zalatuje nekromancją i rodzi całą masę niepokojących pytań
czwartek, 19 marca 2020, 15:02   Pawonashi
SAO Alicization nie spodziewałbym się zbyt prędko - SI która nie tylko porozumiewa się zrozumiałymi zdaniami o poprawnej konstrukcji, która wciąż się uczy i jest w stanie wyrażać emocje u setek obiektów? Zanim coś takiego pojawi się w czymś pokroju The Elder Scrolls, zakładam że minie jeszcze z kilkanaście lat. Ale będąc wciąż w temacie SAO, ostatnio widziałem artykuł o Koreance, która rozmawiała w VR ze zmarlą córką, która została odtworzona na podstawie filmów z nią, zdjęć i ruchów jej żyjącej siostry.
czwartek, 19 marca 2020, 12:53   blade81
No nie brzmi i nie wygląda to zbyt dobrze na obecnym etapie. W przyszłości kto wie. Być może dzięki kwantowym komputerom NPC zyskają swój charakter i inteligencję. Oczywiście jedynie na poziomie świadomości istnienia w wykreowanym świecie i naturalnego reagowania na wszelkie zachodzące w nim zmiany. Może doczekamy się SAO: Alicization

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym roku World of Tanks, niezwykle popularna gra free-to-play online, obchodzi swoje 10. urodziny. Świętowanie trwa już dobre pół roku i powoli zbliża się do końca, jednak wciąż jest czas, by... zgarnąć kilka prezentów!

Komentarzy:
6

Mitologia grecka, legendy arturiańskie i płaska Ziemia.

Komentarzy:
4

Z udostępnionych gier ograłam tylko osiem, bo na więcej nie miałam czasu, ale znalazły się wśród nich perełki. W dodatku pełne wersje wszystkich poniższych gier zadebiutują jeszcze w tym roku, a dema nadal możesz pobrać ze Steama!

Komentarzy:
0

Jeśli wybierasz się w podróż, niech będzie to podróż długa.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z