6
26.02.2020, 16:07Lektura na 2 minuty

Path of Exile: W nowym dodatku zarazimy się fikcyjną chorobą, prawdziwa może opóźnić testy „dwójki” [WIDEO]

Tak, znowu chodzi o koronawirus.


Paweł „Cursian” Raban

Przyznacie, że jest w tym coś pokrętnie zabawnego. Podstawową atrakcją Delirium, czyli najnowszego rozszerzenia do Path of Exile, będzie fakt, że główny bohater zarazi się magiczną chorobą, wpływającą na jego umysł. Aby ją zwalczyć, trzeba będzie przenieść się do krainy koszmarów i stawić czoła nowym, potężnym monstrom. Gracz będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować poziom wyzwania danej mapy, używając od jednej do pięciu kul delirium, za sprawą których starcia staną się trudniejsze, ale nagrody cenniejsze. Pojawi się też możliwość ulepszania zdolności pasywnych za pomocą klejnotów i nie zabraknie świeżutkiego sprzętu. Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ. Dodatek trafi na pecety 13 marca, zaś konsolowcy muszą poczekać nieco dłużej.

Gdzie tkwi ta obiecana ironia? Podczas gdy w Delirium będziemy walczyć z fikcyjną chorobą, ta prawdziwa, czyli słynny także i w naszej branży koronawirus (a w zasadzie COVID-19, przez który Redzi, Sony i kilka innych firm odpuszczą sobie targi PAX East) najprawdopodobniej opóźni testy Path of Exile 2. W rozmowie z portalem PCGamesN Chris Wilson z Grinding Gear Games obwieścił, że choć jego ekipa planowała udostępnić wersję beta pod koniec 2020 roku, najpewniej będzie musiała zweryfikować plany, bo prace idą wolniej niż zakładano i gra przez długi czas nie przyjmie jeszcze postaci, jaką można by pokazać fanom i zacząć zbierać pierwsze opnie.

Przyczyną owego zastoju ma być właśnie wspomniany koronawirus. Studio musiało przesunąć podstawową załogę do prac nad Delirium i planowało, że zgodnie ze zwyczajem część obowiązków związanych z odleglejszymi projektami (w tym przypadku „dwójką”) zleci pracownikom zewnętrznym. Problem polega na tym, 30 z nich pracuje dla różnych firm na terenie Chin. Po wybuchu epidemii na terenie Państwa Środka zabroniono im powrotu do biur ze względów bezpieczeństwa, a to z kolei zaowocowało kilkutygodniowym poślizgiem. Cierpiące na niespodziewane braki kadrowe Grinding Gear Games postanowiło, że w tym wypadku priorytetem powinno być właśnie dokończenie Delirium, gdyż Path of Exile 2 i tak majaczy dopiero na horyzoncie. Studio uspokaja, że póki co nie ma powodów do niepokoju, ale dotrzymanie zakładanych dotychczas terminów może okazać się problemem.  


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze