D.I.C.E. Awards: Gra roku 2019 z pewnością was zaskoczy
Już teraz mogę powiedzieć, że najciekawszą postacią w grach wideo w 2019 zdaniem jury była gęś.
Od 23 lat amerykańska Akademia Sztuk i Nauk Interaktywnych wręcza co roku swoje nagrody podczas skupiającej przedstawicieli branży konferencji D.I.C.E. Summit. Na wybór zwycięzców mają wpływ głosy wszystkich członków liczącej ponad 33 tysięcy osób Akademii. Dotychczas ich decyzje nie wzbudzały zbyt dużych kontrowersji (przykładowo: Mass Effect 2, Diablo II, ostatni God of War czy Zelda), chociaż zwycięstwo Fallouta 4 nad trzecim Wiedźminem odrobinkę dziwiło. W tym roku niektórzy mogą jednak powątpiewać w rozsądek jury.
Nie owijając w bawełnę: grą roku zostało Untitled Goose Game, produkcja z pewnością sympatyczna... ale czy lepsza od Disco Elysium, Death Stranding i Sekiro? Dzieło australijskiego studia House House pokonało bowiem w głównej kategorii powyższe tytuły oraz Control i Outer Wilds. Nie da się ukryć, że jest to niemałe zaskoczenie.
Nie jest to jednak koniec nagród, jakie zgarnęła wredna gęś – została także niezależną grą roku, przed A Short Hike, Disco Elysium, Sayonara Wild Hearts oraz WHAT THE GOLF? Ją samą uznano zaś za największe osiągnięcie w zakresie kreacji postaci w grach – nie mogli się z nią równać ani Cliff Unger i Sam Bridges z Death Stranding, ani Greez z Upadłego zakonu, ani Jesse Faden z Controla.
Poniżej lista wszystkich nagród, na której również nie zabrakło kilku niespodzianek (nie ma za to, już tradycyjnie, remake'u Resident Evil 2).
Gra roku
Gra akcji roku
Przygodowa gra roku
RPG roku
Strategia/symulacja roku
Bijatyka roku
Gra wyścigowa roku
Sportowa gra roku
Rodzinna gra roku
Najlepsza gra niezależna roku
Najlepsza gra online roku
Osiągnięcie technologiczne VR roku
Najlepsza gra VR roku
Najlepsza gra mobilna roku
Niesamowite osiągnięcie w projekcie gry
Niesamowite osiągnięcie w reżyserii gry
Niesamowite osiągnięcie w animacji
Niesamowite osiągnięcie w kierunku artystycznym
Niesamowite osiągnięcie w kreacji postaci
Niesamowite osiągnięcie w muzyce oryginalnej
Niesamowite osiągnięcie w projekcie dźwięku
Niesamowite osiągnięcie w opowiadaniu historii
Niesamowite osiągnięcie technologiczne
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.