22
14.01.2020, 16:35Lektura na 2 minuty

Epic Games Store: Gracze wydali w sklepie 680 milionów dolarów w 2019

Liczba użytkowników sięgnęła 108 milionów.


Witold Tłuchowski

Gdy przed rokiem na rynek wkroczył Epic Games Store, chyba nikt nie spodziewał się, jakie zamieszanie wywoła. Oczywiście pieniądze z Fortnite'a sprawiały, że mało kto go lekceważył, jednak agresywna polityka exclusive'ów i rozdawania darmowych gier zaskoczyła chyba wszystkich. Dzisiaj możemy chyba spokojnie stwierdzić, iż nowy launcher zadomowił się na naszych komputerach i nic nie wskazuje na to, aby szybko miał z nich zniknąć.

Epic pochwalił się bowiem wynikami pierwszego roku istnienia EGS. Na udostępnionej ikonografice możemy znaleźć garść interesujących informacji. Przede wszystkim platforma Epica pochwalić się może 108 milionami użytkowników, którzy ściągnęli chociaż jedną grę ze sklepu; łączna liczba kont wg słów Tima Sweeneya dla GameDaily.biz przekracza 300 milionów na wszystkich platformach (dla porównania: Steam ma ok. miliarda kont, a liczba aktywnych użytkowników sięga 100 milionów). „Aktywni gracze” pochodzili przede wszystkim z USA – było ich 17,24%. Następni na podium znaleźli się Rosjanie – 10,15%, po nich zaś Chińczycy – 8,36%. Co ciekawe, Polacy znaleźli się na 7. miejscu (3,63%), wyprzedzając Brytyjczyków, Hiszpanów czy Kanadyjczyków. Przed nami znaleźli się zaś Brazylijczycy, Niemcy i Francuzi.

Ludzie ci wydali w omawianym sklepie aż 680 milionów dolarów w ciągu 2019. Co prawda lwia część przychodów pochodzi od użytkowników Fortnite'a, ponieważ na gry zewnętrznych studiów przeznaczono 251 milionów dolarów (firma zaznacza, że w tej liczbie zawierają się tylko i wyłącznie pieniądze klientów, a nie finansowanie developerów przez Epic czy ufundowane kupony z ostatniej przeceny). Dodatkowo na wspomniane kupony platforma przeznaczyła 23 miliony dolarów.

W zeszłym roku gracze mogli odebrać 73 darmowe gry o łącznej wartości 1455 dolarów (a o jakości produkcji świadczyć ma średnia ocen ich wszystkich – 80/100). Tytuły te pobrano ponad 200 milionów razy. Wśród wszystkich dzieł najpopularniejsze okazały się World War Z, Satisfactory, Dauntless, Untitled Goose Games, The Outer Worlds, Borderlands 3, Metro Exodus, The Division 2 oraz Control.

Poniżej rzeczona ikonografika:


(Kliknij, aby powiększyć)


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze