Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Monster Hunter: World cieszy się na Steamie największą popularnością od czasu premiery

Witold sobota, 11 stycznia 2020, 10:45 News

Pecetowy debiut dodatku pozwolił wrócić grze do ścisłej czołówki.

Nikt się chyba nie spodziewał, że wydany przed 2 laty Monster Hunter: World osiągnie taką popularność. Niezależnie od platformy tytuł radził sobie po prostu świetnie, a jego sprzedaż przekroczyła 14 milionów kopii. Pozwoliło to grze stać się najchętniej kupowaną produkcją Capcomu w całej jego historii (drugiemu na liście Resident Evil 5 brakuje do niego blisko 7 milionów – a twórcy nie aktualizowali przecież danych od października).

Po takim sukcesie gorąco przyjęcie (wbrew tematyce) sporego dodatku – Iceborne – który pojawił się latem na konsolach, wcale już nie dziwiło. Pecetowcy wyczekiwali więc niecierpliwie pojawienia się rozszerzenia na pecetach – i w końcu się doczekaliśmy. Iceborne na komputerach zebrało bardzo dobre recenzje (średnia ocen 88/100), chociaż gracze skarżą się na poważne problemy z wydajnością, spadki liczby klatek na sekundę lub uwierający anti-cheat. Wypatrujemy patcha, bo bez niego jest naprawdę trudno.

Mimo tego (a lista zarzutów jest jeszcze dłuższa) premiera dodatku przyciągnęła prawdziwe tłumy. W dzień po debiucie rozszerzenia w Monster Hunter World grało w szczytowym momencie 231 829 graczy w jednym momencie – a kto wie, czy wynik ten nie zostanie zaraz pobity, ponieważ w tej chwili w produkcji czas spędza 205 tysięcy osób. Jest to najlepszy rezultat od sierpnia 2018 – gry tytuł Capcomu pojawił się na Steamie zgromadził przy sobie 329 tysięcy jednocześnie grających. Do tego rekordu jest więc jeszcze daleko, ale i tak pozwoliło to Monster Hunterowi znaleźć się na czwartym miejscu najpopularniejszych gier platformy – za PUBG-iem, CS-em oraz Dotą.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 13 stycznia 2020, 16:44   dabro90
@Shaddon: no to skoro trzymamy sie faktow, to przeczytaj swoje obie wypowiedzi i przemysl.
niedziela, 12 stycznia 2020, 13:10   Windcaller
To nie wina sprzętu tylko świeżutkiego systemu anticheat capcomu który sprawdza grę co kilka minut mordując procesor. Gra złamana pierwszego gra, cheaty działają, gra nie. Iceborne działa lepiej niż podstawka, ale za to ma dziwne freezy z dupy. 3 potwory naraz na dużej mapie z efektami cząsteczkowymi i gra trzyma 60fps. Potem wracasz do bazy i łapiesz 10 freezów po kilka sekund w ciągu 5 minut.
niedziela, 12 stycznia 2020, 12:53   CzlowiekKukurydza
Premiera Iceborne to dla mnie pierwsze spotkanie z MH: World (i z samą serię o której do wczoraj nie widziałem nic, w sumie to nadal nie wiem). Na ustawieniach zaproponowanych przez grę wszystko chodzi w 60 klatkach. Pograłem może ze 4 godziny i nie zauważyłem graficznych glitchy, nic też nie poleciało na pulpit. Jak to się mówi: 'u mnie działa', ale gdybym miał problemy takie jak ludzie w komentarzach to pewnie powiedziałbym, że PC dostał kolejny 'udany port' i dał spokój na trzy miesiące.
niedziela, 12 stycznia 2020, 4:07   Shaddon
@dabro90
Gra ma obecnie problemy na części konfiguracji, na innych działa zaś bez zarzutu. Rozumiem twą frustrację, ale trzymajmy się faktów.
sobota, 11 stycznia 2020, 18:53   dabro90
@Shaddon: w momencie jak pisalem komentarz byly w "W wiekszosci negatywne" teraz sa "Mieszane". Ano tak, wszyscy niezadowoleni maja Pentiumy III. To ze podstawka im smigala a teraz gra freezuje i crashuje to tez wina sprzetu. Mi tez podstawka zaraz po premierze dzialala tragicznie, po kilku miesiacach jak dalem jej druga szanse w nadziei ze patche pomogly juz nie bylo zadnych problemow z performancem, crashami czy freezami
sobota, 11 stycznia 2020, 18:03   Shaddon
@dabro90
A nie czasem "mieszane" recenzje? W każdym bądź razie, powtarza się historia z premiery podstawki - na sprzęcie z wyższej półki cenowej gra śmiga aż miło (sam gram w 2k z włączonym HD texture packiem), ale nie brak osób narzekających na poważne problemy z płynnością, zapewne w związku z dużymi wymaganiami odnośnie mocy obliczeniowej procesora.
sobota, 11 stycznia 2020, 16:36   Bluearga
Dokładnie, powtórka z rozgrywki i aż się przypominają czasy kiedy biło się Teostre albo Kushale Daore w 7 fpsach :D Co do samego dodatku to jest solidny, ale widać trochę lenistwo Capcomu bo większość potworów to reskiny tych z podstawki, ale mają zmieniony żywioł i niektóre zdolności. Ja osobiście czuję nadal niedosyt, ale na więcej pewnie będzie można liczyć dopiero w MHW 2.
sobota, 11 stycznia 2020, 15:25   dabro90
@Shaddon: szkoda tylko ze w Wiekszosci negatywne recenzje na steamie wskazuja na to, ze jak poprzednim razem (przy premierze World) - zrypali port i gra bedzie grywalna za kolejne kilka miesiecy.
sobota, 11 stycznia 2020, 11:12   Shaddon
I nie ma się czemu dziwić, bo Monsterek to IMO gra wybitna, zaś rozszerzenie pod względem ilości dostarczonego contentu przywodzi na myśl chociażby wiedźmińskie Krew i Wino, dorzucając przy okazji szereg usprawnień, które weterani z miejsca docenią. Capcom mógł po prostu odciąć kupon od ogromnego sukcesu MH: World, a zamiast tego po raz kolejny dostarczył czyste złoto. Kupować i grać.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Siedzę w domu po powrocie z Wielkiej Brytanii. Ciągle tylko jem, śpię albo gram w gry. Niech mnie ktoś uratuje!

Komentarzy:
1

Tym razem polecamy wszystko to, co nie wiąże się bezpośrednio z graniem. A może wy podrzucicie coś dla nas?

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z