[Na marginesie] Piękna jest Sony konsola, niczym w gamedevie twa dola
Kolejne zdjęcia devkitów PlayStation 5, Hideo Kojima o Death Stranding 2 (...powiedzmy), Link w Super Mario Maker 2, Halo 3 ukończone za pomocą gitary z Guitar Hero, trailer WoW-a w 8K oraz cudowne warunki zatrudnienia w studiu twórcy DayZ.
Założone przez twórcę DayZ, Deana Halla, nowozelandzkie Rocketwerkz nie jest studiem szeroko znanym... chociaż najpewniej szybko się to zmieni. Być może nie z powodu gier przez nie tworzonych – w tej chwili developerzy zajmują się tylko vr-owym shooterem Out of Ammo – a warunków zatrudnienia, którymi kuszą nowych pracowników. Branżowa prasa rozpisuje się z podziwem (oraz, nie oszukujmy się, nutką zazdrości) o tym, że doświadczonym pracownikom firma oferuje obok rocznej pensji w wysokości 80 tysięcy dolarów nowozelandzkich (ponad 200 tysięcy złotych, ale dobrze wiecie, że takich rzeczy nie można przekładać jeden do jednego) nielimitowany urlop. Jak trzeźwo zauważa założyciel w rozmowie ze Stuff:
Jeśli ufasz pracownikom przy okazji dużych projektów i ogromnych sum pieniędzy, dlaczego nie możesz zaufać im w kwestii zarządzania ich czasem? Wyszliśmy z tego właśnie założenia.
I wiecie co? Wcale bym się nie zdziwił, gdyby developerzy zaczęli spędzać na urlopach mniej czasu.
Kto z nas nie lubi oglądać zmagań współczesnych gladiatorów, którzy w pędzie ku przekraczaniu granic ludzkich możliwości, stawiają przed sobą zadania graniczące nie tyle nawet z niemożliwością, co wręcz niepomyślalnością? Dlatego przed państwem kolejny dowód na to, że człowiek jest koroną stworzenia, któremu pisana jest przyszłość w gwiazdach: Halo 3 ukończone na legendarnym poziomie trudności przy pomocy gitary z Guitar Hero.
Dawno nie widzieliśmy devkitów PlayStation 5, prawda? Łapcie więc kolejne zdjęcia – pochodzi od anonimowego developera. Nieustająco piękne.
PS5 anyone? pic.twitter.com/cBggZTIty4
— The Drunk Cat™ (@Alcoholikaust) November 30, 2019
Super Mario Maker 2 jest jedną z tych gier, których fenomen trudno pojąć... dopóki samemu się w nie nie zagra. Już niedługo produkcja ta dostanie darmową aktualizację, w ramach której znajdziemy sporo dobra – i przede wszystkim dobrze znany fanom Zeldy Master Sword przemieniający protagonistę (przyznajcie, rzadko kiedy nadarza się okazja, żeby określić tak Mario) w Linka. To zaś zmienia rozgrywkę w stopniu... oj, sami zobaczcie (od 2:28). Tylko nie spodziewajcie się fajerwerków – to wciąż Super Mario Maker.
Klasyczne intro WoW-a (i przy okazji chyba najczęściej oglądany przeze mnie trailer w historii) w 8K. Nawet nie będę udawał, że mój monitor wyświetla taką rozdzielczość:
Magazyn Vulture napisał kilka dni temu artykuł o Hideo Kojimie oraz Death Stranding. Umieszczono w nim nieopatrznie jedno zdanie, która dzisiaj zelektryzowało branżę i zapełniło nagłówki największych portali. Mianowicie autor opisywał rozmowę, jaką miał okazję odbyć z twórcą Metal Gearów. Zacytuję ów fragment:
Rozmowa cichnie po tym, jak Kojima opowiada o swojej matce, więc zmieniamy temat na Reedusa. Kojima dyskutuje o ponownej współpracy z aktorem, być może nad sequelem Death Stranding, chociaż gdyby miał stworzyć coś takiego, „zacząłby kompletnie od zera”.
Czy przeczytawszy coś takiego, czujecie, że Death Stranding 2 jest potwierdzone? Nie? Słusznie.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.