Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITWasteland 3: Twórcy przekonują, że dzięki wsparciu Microsoftu są w stanie przygotować nieporównywalnie lepszą grę

Cursian sobota, 30 listopada 2019, 12:52 News

„Przyszli do nas, dali nam górę forsy i kazali zrobić najlepszą grę, jaką potrafimy”.

Wasteland 2 miało swoje za uszami i w okolicach premiery straszyło tonami niedoróbek, ale według wielu osób (w tym mnie) było świetną grą, a trójka ma szanse być jeszcze lepsza. Kiedy w zeszłym roku świat obiegła wieść, że Microsoft przejął studio Briana Fargo (a także Obsidian) pojawiła się obawa, że amerykański moloch zniszczy unikatowy charakter gry i mimo obietnic będzie nalegał na dostosowanie Wasteland 3 do oczekiwań jak najszerszego grona odbiorców. Wiele wskazuje na to, że nic takiego nie miało miejsca, bo twórcy szczerze sobie chwalą nową sytuację.

Serwis GamesRadar opublikował niedawno rozmowę z Brianem Fargo i Timem Campbellem, którzy twierdzą, że dzięki zasobom Microsoftu udało się wygrać z dwoma największymi bolączkami deweloperów, czyli nieubłaganie upływającym czasem i topniejącymi zapasami pieniędzy. Jak pewnie pamiętacie, premiera Wasteland 3 została niedawno przesunięta na maj przyszłego roku, ale według Fargo to dobra wiadomość, bo dzięki temu dostaniemy bardziej dopracowany produkt:

Czas w branży gier to zawsze kluczowa kwestia. Kiedy rozmawiasz z najlepszymi twórcami w branży – Blizzardem, Rockstarem – najważniejszym czynnikiem zawsze jest czas. Wszędzie jest to samo: zawsze tylko czas, czas, czas. (…). Myślimy o procesie produkcyjnym w szczególny sposób, dlatego zawsze brakuje nam czasu. Nie potrzebujemy trzech do sześciu lat, ale trzech do sześciu miesięcy. Dla grupy takiej jak nasza, to jak dzień i noc. Sześć miesięcy może zmienić wszystko, to może być zmiana z gatunku „dziesiątka na Metacriticu”.

Druga kwestia to wspomniane wcześniej finanse. Według Fargo i Campbella Microsoft w żaden sposób nie próbuje wpływać na kształt gry, ale w zmian za wsparcie oczekuje gry najwyższej jakości:

Po prostu przyszli do nas, dali nam górę forsy i powiedzieli „zróbcie najlepszą grę, jaką tylko potraficie”. (...) Microsoft powiedział po prostu „róbcie, to, co robicie i zróbcie to lepiej niż wcześniej”. Chcą, by InXile było dziwaczne i unikatowe, chcą, by Wasteland 3 kipiało czarnym humorem, po prostu chcą uczynić tę grę lepszą.

Dzięki temu twórcy mogli nie tylko poprawić grafikę czy wygładzić mechanizmy rozgrywki, ale także przygotować udźwiękowione dialogi, co w normalnych warunkach byłoby niemożliwe. Rozległe zaplecze osobowe i rozbudowany dział kontroli jakości mają z kolei sprawić, do historii przejdą charakterystyczne dla studia problemy z jakością tuż po premierze. Brzmi to wszystko nieźle i trzeba przyznać, że Fargo i Campbell roztoczyli przed nami naprawdę optymistyczną wizję. W maju przyszłego roku przekonamy się, na ile prawdziwą.  

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 19:55   LordPoland
@Sheade - Chyba w oryginalne fallouty nie grałeś, trójka jest zdecydowanie, i to o wiele cięższa niż dwójka.
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 12:07   Sheade
@LordPoland raczej z 1/2 na 3/4 Fallouta
sobota, 30 listopada 2019, 23:14   LordPoland
Kompletnie mi sie nie podoba ta zmiana klimatu na "smieszkowaty", cos jak przeskok z pierwszego do drugiego fallouta.
sobota, 30 listopada 2019, 22:44   Silvaren
Ciekawe tylko czy strona fabularna nie ucierpiała, bo dwóch scenarzystów Wasteland 3 odeszło z InXile w zeszłym roku, aby pracować nad Baldur's Gate III dla Larianów (Colin McComb pracował m.in. nad Planescape: Torment, Torment: Tides of Numenera oraz Gavin Jurgens-Fyhrie, który pracował nad Diablo III, Horizon; Zero Down, Torment: Tides of Numenera), a trzeci - George Ziets (Maska Zdrajcy, Dungeon Siege III) zakłada własne studio.
sobota, 30 listopada 2019, 22:37   CzlowiekKukurydza
@Rincevind Tak, do strzelby w teoria da radę załadować wszystko, od gumy po małe rakiety, ale 'domyślna' amunicja do shotguna, zwłaszcza w grach to śrut rozwalający się na dziesiątki małych pocisków.
@Darku22 Ale ten atak w postaci stożka dalej był traktowany jako jeden pocisk, a nie seria przez co shotgun był nieporównywalnie mniej użyteczny niż, np. w Fallout: Tactic gdzie strzelba ze standardową amunicją miażdżyła wszystkie zwierzęta i insekty.
sobota, 30 listopada 2019, 21:05   Shaddon
@Darku22
Zgadza się, różnice pomiędzy obiema wersjami są znaczne, szczególnie w kwestii ogólnego dopracowania. Fargo naobiecywał cudów, a dostarczył grę zrobioną na kolanie. Trzeba jednak pamiętać, że ostatecznie okazał się człowiekiem honoru rozdając za darmo klucze do Director's Cut każdemu posiadaczowi "podstawki". Wierzę, że dzięki pieniądzom Microsoftu Wasteland 3 będzie dokładnie taką grą, jaką Fargo sobie wymarzył - przede wszystkim zaś dostosowaną do dzisiejszych standardów i oczekiwań graczy.
sobota, 30 listopada 2019, 19:25   Darku22
@Gavriel6 Jak grałeś tylko w podstawkę to nie ma za bardzo o czym gadać, była mocno niedopracowana, dopiero Direction'cut robi robotę, wszystko zostało tam poprawione i ulepszone (a przynajmniej zdecydowana większość)
@CzlowiekKukurydza shotguny miały atak obszarowy w postaci stożka, a heavyguny rzeczywiście często się zacinały, ale gdyby nie to byłyby bardzo OP, poza tym były ulepszenia co trochę to zacinanie zmniejszały. Co ciekawe największy dmg się robiło bijąc z "łapy" :P
sobota, 30 listopada 2019, 18:07   Gavriel6
@Rincevind w myślistwie to się nazywa breneka, ja grałem tylko w podstawkę W2 i nie przypominam sobie możliwości zmiany amunicji na slugi. A w te zapewnienia nie wierzę zupełnie, tym bardziej, że robią to pod szyldem Microsoftu, znowu będzie od cholery bugów, uniemożliwiających postęp fabularny, poza tym, RNG loot to jest dalej fest głupie rozwiązanie, możesz mieć ciągle pecha i dostawać non-stop szrot, albo mieć fuksa i dostać 2 CKM0y i pancerze pod rząd, zostaje wtedy ci save-scamming skrzynek i sejfów.
sobota, 30 listopada 2019, 17:47   Rincevind
@CzlowiekKukurydza - jeden z rodzajów amunicji do strzelby to "slug ammo" (nie wiem jak to będzie na polski). Wystrzeliwuje wtedy pojedynczy pocisk o dużej sile rażenia.
sobota, 30 listopada 2019, 16:51   CzlowiekKukurydza
@Darku22 Tylko, że dwójka miała idiotycznie rozwiązane shotguny (jeden strzał to jeden pocisk, co do tej gry nie pasowało, wg lepiej sprawdziłaby się 'chmura' pocisków jak w starych Falloutach) i ciężkie karabiny (zbyt często się zacinały), ciągłe ulepszanie zasięgu broni robiło z większości walk ez mode. Co nie zmienia tego, że gra bardzo dobra, ale ja dałbym 8/10. Mam nadzieję, że trójka dorówna poprzedniczce.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Stąd pod koniec tego odcinka prezentuję coś ekstra.

Komentarzy:
2

Nie tam, gdzie bym się go mogła spodziewać.

Komentarzy:
6

Dla osób spoza świata gier głównym skojarzeniem z tematem polskich produkcji będzie bez wątpienia Wiedźmin. Gracze znają dużo więcej tytułów i wiedzą, jak kreatywna potrafi być nasza branża. Jednak najwięcej o sile sektora gamedev wiedzą... inwestorzy. Oni zarabiają na nim od lat.

Komentarzy:
1

Nick Waldron to jedna z tych osób, które są przez wszystkich lubiane, wszędzie ich pełno, przyjaźnią się z każdym i każdemu pomagają. Ich urok jest nieodparty, a intencje zdają się czystsze niż łza. A więc, zgodnie z prawidłami sztuki, Nick musi zginąć w strasznym wypadku.

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« listopad 2020
PWŚCPSN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30